کد مطلب: ۳۷۶۴۷۴

جوابیه وزارت کار به یک خبر

جوابیه وزارت کار به یک خبر

دیروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار توییتی اعلام کرد: از امروز هر فردی دوشغله استعفاء نداده باشد از هر دو شغل عزل و به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار توییتی اعلام کرد: از امروز هر فردی دوشغله استعفاء نداده باشد از هر دو شغل عزل و به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهد شد.

این تصمیم وزیر محترم به نوبه خود قابل تحسین است و اگر این روند به درستی انجام شود می‌تواند سرآغاز جنبش حذف دو شغله و چند شغله‌ها از ساختار سازمان‌ها و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های اقتصادی دولتی باشد.

اما کاش وزیر محترم علاوه بر این تصمیم انقلابی، نیم نگاهی هم به انتصاب بازنشستگان در ساختار وزارت متبوع خود می‌کردند چرا که گفته می‌شود در حال حاضر تعداد زیادی از مدیران در بدنه وزارت تعاون جزء بازنشستگان هستند که از جمله آنها می‌توان به آقایان عباس مجتهدزاده مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست، محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی، نعمت اله میرفلاح نصیری رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی و محمدرضا واعظ مهدوی مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر اشاره کرد.

سال گذشته به دنبال کش و قوس‌های فراوان، قانون به صراحت به کارگیری مجدد بازنشستگان در ساختار مدیریت دولتی را منع و آن را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

همان روزها برخی مجلسی‌ها به رسانه‌ها گفتند: ۱۵ آذر ماه، آخرین مهلت بازنشستگان برای ترک پست‌های خود است و پس از این تاریخ حضور بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی به معنای دخل و تصرف در اموال عمومی قلمداد می‌شود.

علیرغم اتمام حجت مجلس و رسانه‌ای شدن نام برخی از مدیران بازنشسته این وزارتخانه، گویا تعدادی از آنها بی آنکه احساس خطری بکنند، همچنان بر کرسی مسئولیت خود تکیه زده‌اند و به این سادگی قصد ترک آن را ندارند.

جوابیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

هیچ مدیر بازنشسته‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار نیست.

سن شورای معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشت سال کاهش پیدا کرده است.

مدیرمسئول محترم سایت بازتاب

باسلام و احترام

در خصوص مطلبی با کد خبر «۵۴۱۰۳۶» تحت عنوان «نکته فراموش شده در توییت وزیر کار» ذکر موارد زیر ضروری است:

۱- در ستاد و واحدهای اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ مدیری که مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باشد مشغول به کار و فعالیت نیست، لذا مطلب عنوان شده در خبر آن سایت در خصوص اینکه درحال حاضر تعداد زیادی ازمدیران در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزء بازنشستگان هستند نادرست و فاقد اعتبار است.

۲- «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدو تصدی مسئولیت، سیاست جوانگرایی را دراین وزارتخانه اجرایی کرده است و در همین چارچوب در یک بازه زمانی شش ماهه سن شورای معاونین در این وزارتخانه هشت سال کاهش پیدا کرده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از دغدغه آن رسانه خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ این مرکز اقدام لازم صورت پذیرد.

منبع: بازتاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.