خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۴۷۴۱

فرصت ۷ ساله دولت برای جوانی جمعیت

فرصت ۷ ساله دولت برای جوانی جمعیت

بهرام عین‌اللهی: ۶ تا ۷ سال فرصت داریم تا جمعیت را افزایش دهیم و به همین منظور مجلس قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کرونا در همه جهان مشکل ایجاد کرده و‌ این مشکلات تنها مختص ایران نیست، گفت: تاریخ در آینده خواهد گفت که چگونه بیماری بر دنیا اثر گذاشت ولی دشمن تحریم‌ها از جمله تحریم‌های دارویی را برنداشت.

تاریخ خواهد گفت که دارو و تجهیزات پزشکی را برای ما تحریم کردند.

به نقل از فارس ، عین‌الهی با بیان اینکه دانشمندان و مردم تلاش کرده و‌ روی پای خود ایستاده و واکسن تولید کردند، گفت: سال پیش همین موقع روزی ۷۰۰ نفر کشته در اثر کرونا داشتیم و بیمارستان‌ها پر از بیماران بدحال بود و دولت سیزدهم دقیقا آن زمان دولت را تحویل گرفت. وی اذعان داشت: حضرت آقا اولین درخواست‌شان از دولت سیزدهم کنترل و مهار کرونا بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سال پیش که دولت را تحویل گرفتیم هیچ واکسنی نداشتیم و فقط نوزده میلیون نفر واکسن زده بودند و مردم به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن می‌رفتند، گفت: کل دولتمردان و شخص رئیس جمهور پای کار بود و به قدری واکسن وارد شد که فکر می‌کردیم باران واکسن خواهد آمد ولی سیل واکسن آمد.

وی افزود: پایگاه‌های ۲۴ ساعته واکسن، خودرویی واکسن ایجاد شد و‌ روزی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن تزریق شد و هفته‌ای هشت میلیون واکسن زده شد که معادل کل جمعیت کشورهای عربی همسایه است.

عین‌اللهی یادآور شد: از ابتدای آغاز کرونا تا آذر سال گذشته در حدود ۱۳۲ هزار مرگ و‌ میر وجود داشت ولی از آذر سال گذشته تا الان ۱۱ هزار مرگ و میر داریم که سیزده برابر کمتر شده است.

ایران جزو ۶ کشور برتر در مقابله با کرونا است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ۶ نوع واکسن در کشور ایجاد شده است، گفت: ۱۵۳ میلیون رقم واکسیناسیون انجام شده است و ۹۶ درصد مردم دوز اول، ۸۶ درصد دو دوز و ۵۶ درصد دوز سوم تزریق کرده‌اند.

ایران توانایی تولید واکسن برای هرگونه ویروس و تهدیدی را دارد

وی اضافه کرد: پنجاه میلیون واکسن به عنوان ذخیره داریم و شرکت‌های تولید دارو واکسن در کشور الان به مرحله‌ای رسیده‌اند که اگر هر گونه تهدیدی با هر نوع ویروسی ایجاد شود می‌توانند واکسن تولید کنند.

عین‌الهی یادآور شد: در حال حاضر ایران صادرات واکسن انجام می‌دهد و به ونزوئلا واکسن صادر کرده و به کشورهای آفریقایی اعلام آمادگی کرده است.

وی در تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت گفت: برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت تبیین شده زیرا بیمه همگانی یکی از گزینه‌های اصلی عدالت است از این‌رو ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای این موضوع اختصاص یافته است و به تبع آن ۶ میلیون نفر را به صورت رایگان از سه دهک تحت پوشش قرار داده و یک میلیون نفر هم تا سه ماه از این طرح استفاده خواهند کرد تا آزمون وسع شوند.

وزیر بهداشت متذکر شد: بعضی از بیماری‌ها هستند هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کنند و به همین منظور مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص اختصاص داده است.

ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت

وی با اشاره به معضل پیری جمعیت و کاهش فرزند آوری گفت: دولت سیزدهم در راستای فرزند آوری اقدامات جدی انجام داده و یا در دستور کار دارد.

عین‌اللهی گفت: ۶ تا ۷ سال فرصت داریم تا جمعیت را افزایش دهیم و به همین منظور مجلس قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده است.

وی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت خبر داد و گفت: سه و‌ نیم میلیون نفر در کشور نابارور هستند که با مصوبه مجلس تا ۹۰ درصد هزینه ناباروری در مراکز دولتی و هفتاد درصد در مراکز خصوصی پرداخت خواهد شد.

وزیر بهداشت به معضل دارو در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات در کشور داشتیم که به دلیل دو نرخ بودن باعث قاچاق دارو می‌شد؛ طرح دارویار به برکت نسخه الکترونیکی ایجاد شد و جلوی قاچاق گرفته شد.

۱۰ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بیمارستان‌ها اضافه شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم اضافه شد.
عین‌الهی در پایان گفت: دولت سیزدهم مبارزه با فساد، مردمی بودن، برقراری عدالت را به عنوان سرمشق خود قرار داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی ممنون که به فکر مردم هستید