کد مطلب: ۵۸۱۹۲۶

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

حداقل مستمری افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با اخبار متعدد از میزان حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها شاید هنوز هم برخی بازنشستگان ندانند در نهایت حداقل حقوق آنها چقدر شده است. آیا ممکن است در ماه‌‌های آینده مجددا حقوق آنها تغییر کند یا اکنون دیگر حداقل حقوق آنها مشخص و نهایی شده است؟

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در این مورد ارقامی اعلام کرده که نشان می‌دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی حداقل حقوقی که می‌توان بگیرد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

علی دهقان‌کیا به برنا گفته است: در سال ۱۴۰۰ با افزایش دستمزد و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با بیان اینکه برای بازنشستگان سایر سطوح نیز شرایطی نیز تعریف شده است، تصریح کرد: افرادی که با هفت برابر دستمزد بازنشسته شده بودند و در سال ۱۴۰۰ حقوق‌شان به سه برابر دستمزد رسیده بود و چهار برابر حداقل دستمزد، حقوق‌شان کاهش یافته بود به همین منظور ۵۰ تا ۷۵ درصد کسری حقوق آن‌ها را تامین کردیم.

او در توضیح جزئیاتی از همسان‌سازی حقوق خاطرنشان کرد: ممکن است موقع افزایش دستمزد، اعلام کنند افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ منهای متناسب‌سازی باشد و ما این را نمی‌پذیریم. متناسب‌سازی جزو حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته و افزایش دستمزد بر مبنای متناسب‌سازی و حقوق است. ما افزایش دستمزد را بر این مبنا قبول داریم.

سالانه تنها یک بار آن هم در اسفند ماه هر سال میزان حداقل حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار تعیین می‌شود که به نظر می‌رسد همان رقم برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مبنا قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار تجارت‌نیوز را از صفحه اینستاگرام آن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام .بازنشستگان تاکسی رانی چقدر است؟

  • ناشناس

    چراحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریزنشده۳۰آبان ماه است

  • ناشناس

    عدالتتون کجاست دوره روحانی ۲۷و۲۸برج حقوق واریزمیشدتوحساب

  • ناشناس

    عدالت کجاست چرایه عده۱۲میلیون حقوق بگیرن یه عده۶میلیون خدالعنتتون کنه

  • ب

    با سلام جناب آقای دهقانی ریاست کانون این چه متناسب سازی هست که امسال حقوق من باهمکاری 4میایون تومان کمتر هست لغت خدا به آقای بیات بااین محسوب که انجام داده

  • ناشناس

    سلام چرا حقوق آدرماه نسبت به آبان کمتر شده

  • ناشناس

    سلام من با ۳۵ سال سابقه ابان ماه ۱۴۰۰بازنشته شدم برام ۲۹۰۰حقوق زدن مگر حداقل حقوق بازنشسته ها ۴۳۰۰ نیست

  • ناشناس

    آقای قالیباف کاش یکم هم سنگ بازنشستگان تامین اجتماعی را به سینه می‌زدی والا به خدا این بیچاره ها هم برای جامعه زحمت میکشند و الان با بدنی خسته در خانه منتظر صدقه های ماهیانه خود هستند

  • مستمری بگیر

    واقعا مسئولین باتوجه به عنوانشون مسئولن در قبال حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی آیا خودشان با توجه به تورم میتوانند با سه میلیون و چهارصد زندگی کنند یک هفته در حالیکه یک مستمری بگیر باید یکماه از نیازهای اولیه مثل گوشت و مرغ و غیره چشم پوشی کند تا بتواند یکماه با این حقوق سر کند تین حقوق با توجه ب تورم باید حداقل هشت میلیون باشد چرا حداقل حقوق معلمین هشت میلیون با توجه ب اینکه هفته ای چهار روز کار میکنند پنج ساعت طی روز ۴ ماه کل سال تعطیل حالا بازنشسته با پرداخت سالها حق بیمه باید سه میلیون و چخارصد حقوق بگیره !!!انصاف کجاس تورم نباش همه چی ارزون مشکلی نیست تورمو ایجاد کردید پس همه چی با تورم تقریبا همخوانی داشته باش حقوق بازنشسته ۱۱۰ دلار میشود!!!!

  • احمد

    الان می‌خوام باز نشسته بشم هفت هشت سال اخیر بیمه تاکسیرانی بودم اما میگن 3400پس چگونه میگن چهار ودویست ممکنه بخاطر بیمه ارزان تاکسیرانی باشد لطفااگر کارشناسی هست پاسخ دهد ممنون