کد مطلب: ۱۶۷۸۷۱

حدمجاز بدهکاری چقدر است؟

حدمجاز بدهکاری چقدر است؟

اگر بدهي به بانك و بازار بيش از ٥٠ درصد باشد، ريسك حداكثري است يعني كانديد ورشكستگي است. به زبان ساده بايد خيلي تغييرات در بيزينس خود ايجاد می‌کرد اما اين كار را نكرده و دير هم شده است.

حد مجاز بدهي به بانك و بازار شما، بايد چقدر باشد؟ بدهي يك فعال اقتصادي از چه ميزان كه عبور كرد فرد ورشكسته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سوالاتی ازاین‌دست همواره در ذهن فعالان اقتصادی مرور می‌شوند.

محمدحسین اديب کارشناس اقتصادی در کانال تلگرامی خود به این سوال پاسخ داده است:

در مديريت ريسك، ميزان بدهي فعال اقتصادي را با فروش ١٢ ماه گذشته او مقايسه می‌کنند، اگر مجموعه بدهي يك فعال اقتصادي به بانك و بازار، كمتر از ٢٥ درصد فروش ١٢ ماه گذشته او باشد، اين فعال اقتصادي وضع كم ريسكي دارد، به زبان ساده وضع او خوب است.

اگر بدهي به بانك و بازار به فروش ١٢ ماه گذشته، بين ٢٥ تا ٥٠ درصد باشد ريسك متوسط دارد، به زيان ساده بايد هزینه‌های خود را كاهش داده و فروش را افزايش دهد.

حتما بايد تغييرات جدي در کسب‌وکار خود ايجاد كند، ريسك در چنين حدي نشان می‌دهد بازار تغيير كرده اما او تغيير نكرده است.

اگر بدهي به بانك و بازار بيش از ٥٠ درصد باشد، ريسك حداكثري است يعني كانديد ورشكستگي است. به زبان ساده بايد خيلي تغييرات در بيزينس خود ايجاد می‌کرد اما اين كار را نكرده و دير هم شده است.

بدهي به بانك و بازار مجموعه شرکت‌های بورسي در اسفند ٨٩ بالغ‌بر ٣١ درصد بوده و اكنون ٧١ درصد است و اين نشان می‌دهد معدل شرکت‌های بورسي ريسك حداكثري دارند و اين تازه معدل است، ميزان بدهي بعضي شرکت‌های بورسي، بيش از ٧١ درصد است.

به همین جهت سهام شرکت‌های بورسي كه بدهي آن‌ها بيش از ٧١ درصد فروش سالانه آنهاست را نخريد.

اگر در شركتي كار می‌کنید كه بدهي آن بيش از ٧١ درصد است بهتر است به فكر شغل ديگري باشيد.

اگر خود يك فعال اقتصادي هستيد و بدهي شما به بانك و بازار بيش از ٥٠ درصد فروش ١٢ ماه گذشته شما بوده، بدانيد كه كانديد اخراج از بازار هستید.

من روزانه به يك شركت يا فعال اقتصادي مشاوره می‌دهم، حداقل ٨٠ درصد آن‌ها اگر وضعيت نامساعدي دارند نسبت بدهي آن‌ها به بانك و بازار بيش از ٥٠ درصد است، و مشكل در اين نقطه شروع می‌شود.

در مشاوره ابتدا فرد خواستار اين می‌شود كه در چند ساعت مشكل خود را بيان كند اما من ابتدا از او می‌خواهم كه نسبت بدهي به بانك و بازار را بيان كند و وقتي اين نسبت استخراج شد ، معمولا گفته می‌شود كه ديگر نيازي به آن چند ساعت توضيح نيست، مشكل به‌درستی کشف‌شده است.

البته مواردي هم این‌گونه نيست اما موارد استثنا بر اساس مشاهدات تجربي من در مشاوره حدود ٢٠ درصد است.

اگر بدهي شما كه اين متن را می‌خواهید ، ٢٥ درصد فروش ١٢ ماه گذشته شماست با اعتمادبه‌نفس، بيزينس خود را دنبال كنيد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.