خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۷۳۶

جزئیات حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی

جزئیات حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: حذف دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی به صورت پایلوت در دو مرکز ملکی سازمان اجرا شده است و بیمه‌شدگان با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می‌کنند.به گزارش تجارت نیوز، علی همتی در گفت‌وگو با رادیو ایران در خصوص جزئیات صدور کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه اظهار کرد: زیرساخت‌ها

ef6f994926165f4b2148cedf300828ad_XL.jpg معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: حذف دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی به صورت پایلوت در دو مرکز ملکی سازمان اجرا شده است و بیمه‌شدگان با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می‌کنند.به گزارش تجارت نیوز، علی همتی در گفت‌وگو با رادیو ایران در خصوص جزئیات صدور کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای استفاده کارت هوشمند درمان فراهم شده و این آمادگی را پیدا کرده‌ایم که بتدریج دفترچه های کاغذی را کنار بگذاریم.
وی افزود: ازسه هفته قبل در دو مراکز سازمان تامین اجتماعی حذف دفتر چه های بیمه اجرا شده است و پاسخ خوبی از این طرح دریافت کردیم به طوریکه هم از کارت هوشمند و هم نسخه الکترونیکی در این مراکز استفاده می شود.
همتی ادامه داد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در ابتدای ورود به این مراکز درمانی اطلاعات شناسایی آن ها ثبت و کارت به آن فرد داده می شود که می‌تواند امور درمانی خود را توسط آن پیگیری کند.وی گفت: این کارت به منزله پرونده الکترونیکی بیمار است که تمام اطلاعات و نسخه های پزشکی در آن ثبت می شود.
وی افزود : اطلاعات پزشکی بیمار بعد از مراجعه به پزشک از طریقسیستم نرم افزاری به درمانگاه ، داروخانه و آزمایشگاه هایی که به همان مرکز متصل است ارسال می شود و زمانیکه فرد به داروخانه برود دارویش آماده است و می‌تواند آن را تحویل بگیرد.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر، برای حذف دفترچه های بیمه اعلام عمومی نکرده ایم اما با توسعه این برنامه درآینده همه دفترچه های بیمه فعلی حذف خواهند شد.
وی بیان داشت: مهم ترین کار سازمان تامین اجتماعی حمایت از طرح دولت تحت عنوان طرح نظام سلامت بوده است که در این زمینه سازمان تلاش خود را کرد تا این طرح موفق شود که رضایتمندی عموم مردم را از این طرح شاهد بودیم.
همتی با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی برای بیماران گفت : میزان پرداخت مردم از جیب خود تحت عنوان خدمات درمانی کاهش یافته است، به طوریکه سال های گذشته 50 درصد هزینه را مردم از جیب خودشان پرداخت می کردند اما در حال حاضر افرادی که به بیمارستان های دانشگاهی مراجعه می کنند 6 درصد هزینه را می پردازند و آنهایی که به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعهمی کنند از تمام خدمات رایگان آن بهره مند می شوند.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد مردم تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.
وی افزود: 275 مرکز درمانی سرپایی داریم که کلینیک های تخصصی هستند و همچنان ادامه این مراکز در حال افتتاح هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.