کد مطلب: ۱۲۱۲۷۹

وزیر کار: یارانه ۳ میلیون نفر فعلا حذف نمی شود

وزیر کار: یارانه ۳ میلیون نفر فعلا حذف نمی شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره ارسال پیامک حذف یارانه به ۳ میلیون نفر دیگر از پُردرآمدها گفت: حذف یارانه ۳ میلیون نفر برنامه الان دولت نیست. علی ربیعی در حاشیه در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون که پرسید، عملیات حذف یارانه سه میلیون نفر دیگر از پُردرآمدها از چه زمانی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره ارسال پیامک حذف یارانه به ۳ میلیون نفر دیگر از پُردرآمدها گفت: حذف یارانه ۳ میلیون نفر برنامه الان دولت نیست.
علی ربیعی در حاشیه در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون که پرسید، عملیات حذف یارانه سه میلیون نفر دیگر از پُردرآمدها از چه زمانی عملیاتی می شود؟ گفت: حذف یارانه 3 میلیون نفر دیگر برنامه فعلی و الان دولت نیست، بلکه در آینده در دستور کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این از ارسال پیامک به سه گروه برای حذف یارانه 3میلیون نفر دیگر از پردرآمدها خبر داده بود.

علی ربیعی با بیان اینکه یارانه 4 میلیون نفر تاکنون حذف شده، گفته بود: حدود 7 میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند. برای سه گروه پیامک داده‌ایم، گام بعدی دولت حذف یارانه 3 میلیون نفر دیگر است.

به گزارش تسنیم، وزیر کار گفت: لایحه اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال صرفا مربوط به روستائیان نیست و مشاغل خرد و کوچک را شامل می‌شود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لایحه اشتغال‌زایی با منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی تنها مختص روستاییان نیست تصریح کرد: این طرح با هدف توسعه اشتغال و تخصیص منابع به بنگاه‌های متوسط و کوچک ارائه شده است.

وی افزود: این طرح اشتغالزایی با محوریت مناطق محروم خواهد بود و آیین‌نامه اجرایی آن در آینده پس از تصویب نگارش خواهد شد.

ربیعی در واکنش به این موضوع که به دلیل عدم اطلاع نمایندگان از جزییات نحوه هزینه کرد آن، امکان رد آن وجود دارد گفت: چنین چیزی مطرح نیست و این منابع با توجه به طرح به بنگاه‌های متوسط و کوچک با محوریت مناطق محروم تخصیص داده خواهد شد.

دولت پیش از این تاکید کرده بود که این لایحه برای رونق بخشی به اشتغال روستایی است و با همین عنوان تقدیم مجلس شده است و به اعتقاد نمایندگان مجلس اگر مصوبه‌ای برای اشتغال روستائیان باشد دولت نمی‌تواند آن را به هیچ بخش دیگری غیر از روستاها اختصاص دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در خبری که از تقدیم لایحه از سوی رئیس جمهور به مجلس منتشر کرده بود نیز صراحتا از عنوان «اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی» استفاده کرده بود.

علاوه بر عنوان در ماده واحده این لایحه نیز تصریح شده است: در راستای تحقق اهداف سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود با هدف توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق را از طریق بانکهای عامل صرف اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.