کد مطلب: ۳۸۵۷۱۵

حساب صرافی متخلف سامانه نیما مسدود شد

حساب صرافی متخلف سامانه نیما مسدود شد

با دستور بازپرس شعبه ۱۲دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، مقرر شد تمام حساب‌های ارزی و ریالی صرافی «ن» مسدود شده و نسبت به ممنوع‌الخروجی متصدیان صرافی از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، مقرر شد تا تمامی حساب‌های ارزی و ریالی صرافی متخلف در سامانه نیما که اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیارد تومانی از واردکنندگان متقاضی دریافت ارز از این سامانه کرده بود، مسدود شده و نسبت به ممنوع الخروجی متصدیان صرافی از طریق مراجع ذی‌صلاح نیز اقدام شود.

متن و تصویر نامه‌نگاری‌های قضائی این پرونده را منتشر شد:

در متن نامه کامبیز هاشمی، بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای عمومی و انقلاب اهواز خطاب به رئیس پلیس آگاهی (جعل و کلاهبرداری) آمده است:

ریاست محترم پلیس آگاهی (جعل و کلاهبرداری)

با سلام

مقرر است نسبت به مسدود نمودن کلیه حساب‌های ارزی و ریالی صرافی «ن» و شرکا اقدام شود. نسبت به ممنوع‌الخروجی متصدیان صرافی از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام شود. با توجه به وجود شکات متعدد در راستای ماده ۱۸۰ قانون آئین دادرسی کیفی نسبت به جلب مالکین صرافی با اذن ورود به منزل و مخفیگاه به صورت شبانه‌روزی اقدام شود و به محض جلب به نظر برسد. کلیه مستندات شکات اخذ شود.

کامبیز هاشمی

بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای عمومی و انقلاب اهواز

3166242

همچنین سرهنگ سعید شعبان، رئیس پلیس آگاهی فا. ا. خوزستان در نامه‌ای به رئیس بانک صادرات استان خوزستان- اداره حقوقی نوشته است:

از: پلیس آگاهی فا. ا. خوزستان- اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری

به: ریاست محترم بانک صادرات استان خوزستان- اداره حقوقی

موضوع: خواسته مقام محترم قضائی

سلام علیکم

با احترام، به پیوست تصویری از دستور مقام محترم قضائی به حضور ارسال می‌گردد؛ خواهشمند است در راستای اجرای مفاد آن دستور فرمائید با بررسی سوابق موجود اقدامات در خصوص موارد ذیل معمول و نتیجه را جهت جلوگیری از اطاله دادرسی در اسرع وقت به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس ارسال نمایند.

نسبت به انسداد کلیه حساب‌های آقای «ا. ن» به شماره ملی…. و همچنین نسبت به انسداد حساب تضامنی شرکت «ن» اقدام گردد.

جوابیه به حامل نامه بصورت دربسته تحویل گردد.

رئیس پلیس آگاهی فا. ا. خوزستان

سرهنگ سعید شعبان

3166243

‌براساس این گزارش، دلالان با ترفندی جدید برای کلاهبرداری از واردکنندگان، دام خطرناکی این بار در سامانه «نیما» گسترانده‌اند و اکنون پرونده حدود ۵۰ واردکننده رسمی مالباخته که ارزش مبلغ ریالی واریزی آنها به سامانه نیما، به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.