کد مطلب: ۱۷۲۲۷۲

حفظ مشتریان آسیایی ایران با تخفیف قیمت نفت

حفظ مشتریان آسیایی ایران با تخفیف قیمت نفت

رویترز اعلام کرد، هم‌زمان با این‌که خطر احتمالی تحریم‌های آمریکا، ایران را تهدید می‌کند، تهران می‌کوشد تا در آسیا مشتریان نفت خود را حفظ کند و امیدوار است کاهش قیمت، تقاضای نفت آن را در قیاس با رقبای خاورمیانه ای افزایش دهد.

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، هم‌زمان با این‌که خطر احتمالی تحریم‌های آمریکا، ایران را تهدید می‌کند، تهران می‌کوشد تا در آسیا مشتریان نفت خود را حفظ کند و امیدوار است کاهش قیمت، تقاضای نفت آن را در قیاس با رقبای خاورمیانه ای افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رویترز به نقل از سه منبع خبری که به دلیل نداشتن اجازه مصاحبه با رسانه‌ها، خواستند نامشان بیان نشود، اعلام کرد، شرکت ملی نفت ایران در چند هفته گذشته، پس از کاهش قیمت ماه دسامبر (دی-آذر) به کم‌ترین سطح در سال‌های اخیر که از قیمت نفت رقبای آن از جمله عربستان سعودی ارزان‌تر است، محموله‌های تحویل فوری نفت‌های سبک و سنگین خود را به مشتریان آسیایی عرضه کرده است.

رویترز افزود: این خبرگزاری دسترسی فوری به مسئولان شرکت ملی نفت ایران برای اظهار نظر در این زمینه نداشت.

بنا به اعلام این رسانه انگلیسی، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا در اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) در زمینه تحمیل مجدد تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری می‌کند، تحریم‌هایی که در قبال محدودسازی برنامه هسته‌ای این کشور لغو شده بودند.

تیلاک دوشی، مشاور شرکت «موس و استنسیل» در سنگاپور به رویترز گفت: تهدید تحریم‌های کنگره آمریکا، ایران را مجبور به تقویت بازار نفت خود از طریق تخفیف قیمت و به عهده گرفتن هزینه‌های حمل‌ونقل کرده است.

به گفته منابع تجاری، خریداران ژاپنی و هندی به این کاهش قیمت با افزایش واردات نفت از ایران پاسخ داده‌اند و انتظار می‌رود به دلیل قیمت رقابتی ایران، حجم واردات خود از این کشور را افزایش دهند.

ایران که نخستین تخفیف قیمتی خود را در ماه اکتبر (مهر-آبان) برای نفت سنگین این کشور پیشنهاد کرد، تخفیف ماه دسامبر خود را پیش از نشست 30 نوامبر (9 آذر) وزرای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و چند کشور غیراوپک در وین پیشنهاد کرده است.

هنوز بازرگانان و تحلیل‌گران انتظار ندارند یک جنگ قیمتی برای به دست آوردن سهم بازار، آن‌گونه که در سال 2016 شاهد بودیم، اتفاق بیفتد، ضمن آن‌که ایران نیز سطح تولید خود را در حدود 3.8 میلیون بشکه در روز و سطح صادراتش را در دامنه 2.4 تا 2.6 میلیون بشکه در روز حفظ کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.