کد مطلب: ۱۴۵۱۵۶

حقوق زیر دو میلیون از مالیات معاف است

حقوق زیر دو میلیون از مالیات معاف است

رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید کسانی‌که درآمد آن‌ها کمتر از دو میلیون تومان در ماه است، از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید حقوق زیر دو میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است و اگر افرادی هستند که کمتر از دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند و تحت عناوین مختلفی از حقوق آن‌ها مالیات کسر می‌شود، حتما این موضوع را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

سیدکامل تقوی‌نژاد در پاسخ به این سوال که: بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی از افرادی که زیر دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند مالیات کسر می‌کنند، در حالی که این مالیات به حساب سازمان واریز نمی‌شود، گفت: قانون‌گذار تکلیف کرده است که هر سال پایه معافیت مالیاتی در قانون بودجه مشخص شود. اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که در این دولت اتفاق تازه‌ای افتاد.

وی افزود: به این ترتیب که پیش‌تر در بخش دولتی یک نرخ برای پایه معافیت مالیاتی داشتیم و در بخش‌های غیردولتی نرخ‌های دیگر محاسبه می‌شد. در قانون بودجه رعایت عدالت کرده است و همه را یکسان کردیم. در حال حاضر هر کارمندی در بخش دولتی و خصوصی زیر دو میلیون تومان دریافتی داشته باشد، هیچ‌گونه مالیاتی نباید پرداخت کند و اگر چنین اقدامی صورت می‌گیرد، فرد باید به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در شرایط کنونی با وصل شدن سامانه به خزانه، اطلاعات حقوق افراد دریافت می‌شود، به این ترتیب که اطلاعات ذی‌حسابی‌ها به‌صورت آنلاین بررسی خواهد شد. ولی در مورد حقوق شرکت‌های خصوصی باید بگویم که وضعیت آن‌ها در زمان رسیدگی به دست می‌آید. به این ترتیب که اکنون حقوق کسر می‌شود و سال آینده که اظهارنامه می‌آید اطلاعات آن‌ها بررسی می‌شود.

با این حال از همین تریبون اعلام می‌کنم کسر مالیات زیر دو میلیون تومان از حقوق افراد تعدی به حقوق آن‌ها است و آگاه باشید که این پول، به سازمان پرداخت نمی‌شود. ما از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی‌ می‌کنیم، هر کارمند یا کارگری که زیر دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد و از او مالیات اخذ می‌شود به سازمان‌ مالیاتی اعلام کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.