کد مطلب: ۲۶۱۸۱۷

حقوق ورودی توتون سیگار ۲۰۰ درصد افزایش یافت

حقوق ورودی توتون سیگار 200 درصد افزایش یافت

رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از افزایش حقوق ورودی خرمن توتون از 5 به 15 درصد خبر داد.

«محمدرضا تاجدار» افزود: توجیه افزایش حقوق ورودی خرمن توتون مورد استفاده در واحدهای تولید سیگار ، حمایت از کشاورزان و تامین نیاز توتون واحدهای سیگارساز از تولیدات داخلی عنوان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی به سهم 70 درصدی توتون‌های خارجی در تامین نیاز توتون واحدهای تولید سیگار اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین توتون سیگار به دلیل ذائقه‌های مختلف مصرف کنندگان، شرایط به گونه‌ای نیست که همه نیاز کشور را از محل تولید داخل تامین کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، «حفظ ذائقه در تولید سیگار» را بسیار مهم دانست و گفت: یک سیگار باید همیشه ذائقه‌ای یکسان داشته باشد؛ برای این کار، باید توتون‌های مختلف را از مناطق مختلف دنیا جمع و با هم ترکیب و با اسانس‌های مختلف عمل آوری کرده تا بتوانیم آن ذائقه را حفظ کنیم.

وی افزود: توتون‌های داخلی الزاما نمی‌توانند همه ذائقه‌ها را تامین کند؛ بنابراین تولیدکنندگان سیگار باید توتون را از مناطق مختلف دنیا بخرند.

تاجدار اظهار داشت: حتی برزیل که بزرگترین تولیدکننده توتون در دنیاست، در تولید سیگار نمی‌تواند بطور کامل متکی به محصولات داخلی باشد و خود را از واردات مصون بداند؛ همه تولید کنندگان کالای دخانی مجبورند خرمن توتون خود را از نقاط مختلف دنیا تامین کنند.

وی تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان سیگار نتوانند نیاز خود را تامین کنند، ذائقه تغییر می‌کند و آن برند سهم خود را در بازار از دست می‌دهد.

به گزارش ایرنا، اکنون 12 کارخانه تولید سیگار در کشور فعال است و حدود 10 هزار نفر به صورت مستقیم در این کارخانه‌ها کار می‌کنند.

تاجدار، پیش از این مصرف سیگار کشور را سالیانه 72 میلیارد نخ اعلام کرد و گفته بود، 49 میلیارد نخ از این میزان در کارخانجات داخلی تولید، سه میلیارد نخ از مبادی رسمی وارد می‌شود و بقیه یعنی 20 میلیارد نخ نیز سهم قاچاق است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.