کد مطلب: ۷۱۴۸۲۷

مشکل پارکینگ تهران حل می‌شود؟

مشکل پارکینگ تهران حل می‌شود؟

رئیس سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: روز شنبه پروژه پارکینگ امیرکبیر با ۵۵۱ واحد و در مساحت ۲۰ هزار متر مربع قرار است افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتبی شفیعی با بیان اینکه در نهمین شنبه «امیدوافتخار» قرار است تا پروژه پارکینگ امیرکبیر افتتاح و به بهره برداری برسد، افزود: ارزش مالی این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و عمرانی مناطق انجام شده است.

به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه مربوط به سازمان عمرانی مناطق بوده و ۳۰ درصد آن از طریق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک از محل منابع کسری پارکینگ تامین هزینه شده است، ادامه داد: پارکینگ امیرکبیر اولین پارکینگ صددرصد زیرسطحی شهر تهران است که در برنامه توسعه پارکینگ‌سازی شهرداری تهران به عنوان اولین پارکینگ به بهره برداری می‌رسد.

ظرفیت ۵۵۱ واحدی پارکینگ امیرکبیر

شفیعی با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ امیرکبیر ۵۵۱ واحد بوده و در مساحت ۲۰ هزار متر مربع راه اندازی شده است، گفت: ۶ آسانسور برای آن در نظر گرفته شده و در سطح این پارکینگ پلازهای شهری قرار است اجرا شود و نمونه مشابه این طرح تاکنون در تهران وجود نداشته است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به مزیت‌های پارکینگ امیرکبیر، تصریح کرد: این پارکینگ نزدیک به محدوده طرح ترافیک و در مجاورت ایستگاه مترو و مسیر اتوبوس خیابان ۱۷ شهریور قرار دارد. به همین دلیل پیش بینی می‌شود استقبال برای استفاده از این پارکینگ زیاد باشد.

دسترسی پارکینگ امیرکبیر به مرکز شهر و بازار امین‌حضور

وی با تاکید بر اینکه پارکینگ امیرکبیر دسترسی خوبی به مرکز شهر و بازار امین‌حضور دارد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این پارکینگ دارا بودن سیستم هوشمند اعلام و اطفاء حریق است که تقریبا نسبت به پارکینگ‌های شهرداری بی‌نظیر و نسبت به پارکینگ‌های خصوصی کم‌نظیر است.

شفیعی ادامه داد: این پارکینگ در ۳ طبقه طراحی شده است و شرایط رفاهی را برای مردم آن منطقه فراهم می‌کند چراکه بیش از ۵۰۰ فضای پارک را از محدوده آزاد می‌کند و رفع مزاحمت از اهالی اطراف آن منطقه می‌شود.

۱۳۸۲ واحد پارکینگ تا پایان سال به شهر تهران اضافه می‌شود

۴ پارکینگ طبقاتی در تهران در حال ساخت داریم

کلنگ پارکینگ شهید باقری در منطقه ۱۷ تهران محله یافت‌آباد شنبه زده می‌شود

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران درباره سایر اقدامات شهرداری تهران در بحث پارکینگ‌سازی، گفت: درحال حاضر ۴ پارکینگ طبقاتی درحال ساخت داریم و ۱۳۸۲ واحد پارکینگ تا پایان سال به شهر تهران اضافه می‌شود. همچنین پارکینگ شهید باقری در منطقه ۱۷ تهران محله یافت‌آباد نیز در روز شنبه قرار است کلنگ‌زنی شود که ظرفیت آن ۳۶۵ واحد خواهد بود و در نهمین شنبه «امیدوافتخار» فرآیندهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

برگزاری۳ مناقصه، مطالعه و طراحی ۳ پارکینگ دیگر در پایتخت

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد ذکر شده در بحث احداث پارکینگ در شهر تهران، ۳ پارکینگ دیگر درحال برگزاری مناقصه، مطالعه و طراحی داریم که مجموعا ۱۴۳۵ واحد پارکینگ را اضافه می‌کند و در مجموع بیش از ۲۸۵۰ واحد پارکینگ در تهران اضافه می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ساخت پارکینگ، بخش زیادی از کسری پارکینگ که در سال‌های گذشته باعث زحمت شهروندان شده بود و فضای شهری را اشغال می‌کرد جبران و این عقب ماندگی رفع خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.