کد مطلب: ۲۸۵۲۴۴

حمایت از تولید و صادرات گوشت قرمز در ولز با کمک دولت بریتانیا

حمایت از تولید و صادرات گوشت قرمز در ولز با کمک دولت بریتانیا

مقامات ولزی با همکاری دولت بریتانیا قصد دارند به منظور کاهش خطرات احتمالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، حمایت های ویژه ای از گسترش بازارهای صادراتی گوشت قرمز ولز به عمل آورند تا این صنعت پس از خروج از اتحادیه اروپا دچار مشکل نشود.

اقتصاد کشور ولز وابستگی زیادی به صنعت، معدن، کشاورزی و دامداری دارد، به نحوی که در صورت بروز مشکلاتی در هر کدام از این بخش‌ها مشکلات زیادی گریبان گیر مردم ولز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این کشور که جزو مجموعه کشورهای بریتانیا محسوب می شود، پس از تصمیم مردم و مقامات بریتانیا مبنی بر خروج سریع از اتحادیه اروپا، تحت تاثیر این تصمیم سیاسی قرار گرفته است.

به عنوان مثال صنعت تولید گوشت قرمز در ولز وابستگی بسیار زیادی به بازارهای اتحادیه اروپا دارد به گونه‍ای که صادرات این محصولات به اتحادیه اروپا منجر به کسب درآمد مطمئن برای ولزی‌ها شده است. اما این وابستگی بالای ۹۰ درصدی در صادرات گوشت قرمز به بازارهای اتحادیه اروپا، موجب نگرانی دولتمردان و کارشناسان ولزی به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده است.

در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون تن انواع گوشت قرمز در ولز تولید می‌شود که از این میزان حدود ۹ میلیون تن به کشورهای اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

به دلیل نامعلوم بودن سرنوشت سیاسی و اقتصادی حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا این موضوع منجر به افزایش نگرانی‌ها در جهت ورشکستگی صنعت گوشت قرمز ولز شده است.

مقامات ولزی از سال ۲۰۱۳ برنامه های متعددی جهت افزایش بازارهای صادراتی خود در کنار بازارهای اتحادیه اروپا در پیش گرفته است. یافتن بازارهای جدید درپی تصمیم بریتانیا در زمینه خروج از اتحادیه اروپا، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

هرچند حجم گوشت فروخته شده در بازارهای کانادا و آسیا بسیار کوچک تر از بازارهای اتحادیه اروپا است، اما هدف دولت بریتانیا از صادرات گوشت قرمز به این کشورها، حفظ بازارهای دیگر پس از خروج از اتحادیه اروپا است.

به همین منظور مدیر توسعه بازار دامداری بریتانیا بر لزوم تمرکز چندگانه بر بازارهای مختلف تاکید و اعلام کرده است: این موضوع منجر به افزایش اطمینان صادرکنندگان از بابت فروش گوشت قرمز پس از پایان حضور در اتحادیه اروپا خواهد شد.

از سویی دیگر نیز مقامات بریتانیایی در حال رصد بازارهای مختلف جهت صادر کردن گوشت‌های تولید شده در این کشور هستند تا دامداران کمترین آسیب را از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ببینند.

به تازگی مقامات ولزی از برنامه ریزی دولت بریتانیا به منظور حمایت از صنعت گوشت قرمز در مقابل تهدیدهای ناشی از خروج از اتحادیه اروپا خبر داده اند. برای این منظور یک برنامه پنج ساله از سوی دولت بریتانیا ارائه شده است.

در جهت اجرای طرح حمایتی مذکور سه مرحله مختلف پیش‌بینی شده است که شامل سلامت حیوانات، اصلاح نژاد و کیفیت گوشت‌های تولیدی خواهد بود.

مقامات ولزی با همکاری دولت بریتانیا قصد دارند با برنامه‌ریزی مناسب در جهت اصلاح نژاد دام‌های خود برنامه ریزی بلند مدتی در جهت اقتصادی تر شدن تولید گوشت قرمز داشته باشند؛ از سویی دیگر با توجه به ایجاد زنجیره تامین مناسب برای گوشت قرمز سعی در افزایش کیفیت گوشت‌های تولیدی خود دارند.

حمایت های دولت از صنعت گوشت قرمز ولز در قالب برنامه توسعه روستایی اتفاق خواهد افتاد و حدود ۹.۲ میلیون دلار در این مرحله به فعالین حاضر در صنعت کمک خواهد کرد.

پیش از این نیز دولت ولز در برنامه های متفاوتی در جهت گسترش بازارهای صادراتی گوشت قرمز اقدام به سرمایه گذاری‌های متعددی برای بدست آوردن بازار کشورهایی نظیر آمریکای شمالی و جنوب شرقی آسیا ارائه کرده است؛ به گونه ای که این برنامه های حمایتی در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ حدود ۱/۱ میلیارد پوند به اقتصاد ولز کمک کرد و حدود ۲۰۰ میلیون پوند نیز صادرات را گسترش داده است.

منبع:‌ مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.