کد مطلب: ۴۷۰۱۲۹

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس:

حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه ادامه دارد

حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه ادامه دارد

معاون سازمان بورس با رد شایعاتی دال بر عدم حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه گفت: رئیس جمهور از مردم برای حضور در بازار سرمایه دعوت به عمل آورده‌ و نمایندگان مجلس نیز به صورت مستمر پیگیر وضعیت بازار سرمایه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق گفت: در حال حاضر متغیر منفی خاصی در اقتصاد کشور وجود ندارد که بخواهد منجر به روند نزولی شدید در بازار سرمایه شود و آنچه شاهد آن هستیم بخشی از فرایند طبیعی بازار برای اصلاح قیمت‌هاست.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق اظهار کرد: بازار سرمایه متشکل از روندهای صعودی و نزولی است و این مساله به طور پیوسته در بورس اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با این حال، برخی از سهامداران تازه وارد که در روزهای صعودی بازار به آن پیوسته‌اند، تجربه روندهای نزولی را نداشته و با مشاهده کاهش قیمت سهم اقدام به فروش می‌کنند که این شیوه هیجانی به نفع آنان نیست.

ابراهیمی سرو علیا، با توجه دادن عموم سهامداران به نوسانان طبیعی بازار سرمایه عنوان کرد: به طور معمول در این شرایط برخی حرفه‌ای‌ها اقدام به خرید سهام هم می‌کنند.

معاون سازمان بورس با رد شایعاتی دال بر عدم حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه گفت: رئیس جمهور از مردم برای حضور در بازار سرمایه دعوت به عمل آورده‌ و نمایندگان مجلس نیز به صورت مستمر پیگیر وضعیت بازار سرمایه هستند.

ابراهیمی سروعلیا به سهامدارانی که با ساز و کار بازار سرمایه آشنایی کامل ندارند توصیه کرد از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان که دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند می‌توانند در سرمایه‌گذاری افراد ناآشنا با بازار سرمایه کمک زیادی کنند.

ابراهیمی سروعلیا در پایان خاطرنشان کرد: از عموم سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود تحت تاثیر گروه‌های مجازی غیرمجاز که گاهی اطلاعات غیرواقع در مورد سهام به مردم می‌دهند، قرار نگیرند و با آگاهی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نا شناس

    دوستان این دولت رفتنی است ولی بورس ماندنی ودر این بازار همیشه با دانش میتوان سود گرفت

  • ناشناس

    حالا سهام های دارا دوم و سوم را بلوکی بدین به دوستانتان نه به اون قیمت ها. مثلا به قیمت یک خرما یا یک تکه نبات چطوره؟

  • امین

    من هر جا پا بزارم هم خودم بدبخت میشم هم بقیه

  • ناشناس

    میگن حمایت های دولت و مجلس ادامه پیدا میکنه یعنی تا الان داشتن حمایت میکردن که بازار اینطوری به گند کشیدن وای به حالمون که میخوان این وضع ادامه بدن !!!

  • ناشناس

    مفهوم حمایت اینها یعنی بدبخت کردن مردم است

  • ناشناس

    کسی که پول اضافشو می‌زاره تو بورس ،حتی یک هفته هم منفی باشه نگران نیست.کسی مجبور نکرده که بری ماشین و خونتون بفروشید بزارید تو بورس،

  • ناشناس

    اینها همش بهانه س
    اگه حمایتی بود نمی زاشتن هسته کارگزاری ها و سهام دست کاری بشن
    چهارشنبه باار صعودی رو ظرف ۳ دقیقه نزولی کنن
    دیگه اب ریخته برنمی گرده
    اعتماد عمومی از دست رفته

  • ناشناس

    اگه ساعت بازگشایی سهمی ساعت ۱۳ اعلام میشه چرا سفارش قبل از ۱۳ ثبت میشه با جایگاه ۳۰ هزار، این به معنی دستکاری نیست، کجای این بازار شیشه ایه؟

  • ناشناس

    حمایت نیس ته حمایته…

  • ناشناس

    چرا اسم مردم تازه وارد رو میارین دیروز فولاد مثبت بود حقوقی ها رفتن تو صف فروش منفیش کردن اصلاح کجا بود این ریزش تو این چند سال بی سابقه بوده