کد مطلب: ۲۴۵۷۷۲

حمل‌ونقل عمومی، گزینه بهتر برای محیط‌‌زیست و عابران پیاده

حمل‌ونقل عمومی، گزینه بهتر برای محیط‌‌زیست و عابران پیاده

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که اتوبوس‌ها از ماشین‌های شخصی ایمن‌تر هستند.

مسافرت با اتوبوس نه تنها برای محیط‌زیست مفید بوده و از نظر اقتصادی هم موثر است، بلکه می‌تواند به کاهش تعداد حوادث مربوط به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده هم کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مطالعه محققان دانشگاه مونترال نشان می‌دهد، افرادی که با خودروی شخصی سفر می‌کنند، چهار برابر بیشتر از مسافران اتوبوس‌های شهری آسیب می‌بینند. اتوبوس‌ها برای دوچرخه‌سواران و پیاده ها نیز ایمن‌تر هستند.

این مطالعه برای اولین‌بار، تاثیر اتوبوس یا ماشین بر ایمنی عابران پیاده را بررسی کرد.

اطلاعات این بررسی طی ۱۰ سال جمع‌آوری شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که سفر با ماشین، چهار برابر بیشتر برای عابران پیاده و پنج برابر بیشتر برای دوچرخه‌سواران منجر به آسیب رساندن می‌شود و همچنین پنج برابر بیشتر خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد.

محققان اظهار کردند: در طول این مطالعه تنها ۱۰ مسافر اتوبوس مجروح شدند و در این مسیرها تلفاتی هم مشاهده نشد، اما رانندگان و مسافران اتومبیل‌ها، ۲۷۸ نفر زخمی و در همان زمان، ۱۹ مورد مرگ‌ومیر داشتند.

این مطالعه همچنین نشان داد که عابران پیاده و دوچرخه‌سوارها، بیشتر از مسافران اتوبوس در این مسیرها کشته یا مجروح شده‌اند.

محققان اظهار کردند: استفاده از اتوبوس ایمن‌تر است، زیرا رانندگان اتوبوس‌ها رانندگی مطمئن‌تری نسبت به راننده اتومبیل دارند.

این مطالعه در نشریه Urban Health ارائه شده است.

منبع:آلرت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.