کد مطلب: ۶۶۵۵۳۳

ادارات پایتخت از ساعت ۱۳ کولرهای خود را خاموش کنند

ادارات پایتخت از ساعت ۱۳ کولرهای خود را خاموش کنند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ارگان‌ها و نهادهای پایتخت سامانه‌های سرمایشی خود را از ساعت ۱۳ خاموش کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: به منظور کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق پایتخت، ارگان‌ها و نهادها سامانه‌های سرمایشی خود را از ساعت ۱۳ خاموش کنند.

بر اساس گزارش ایرنا ، کامبیز ناظریان افزود:" با توجه به ورود به ماه‌های گرم سال و شروع پیک بار، کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق پایتخت الزامی است که رصد آن از طریق کنتورهای هوشمند در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر کاهش مصرف برق پایتخت توسط همه مشترکان، خاموشی سامانه‌های سرمایشی برق ارگان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی از ساعت ۱۳ را یکی از مهمترین عوامل موثر در این خصوص دانست.

افزایش ۷ درصدی مصرف برق در پایتخت

مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: تهران هفته گذشته با رشد مصرف ۷ درصدی برق روبرو بوده است که این افزایش مصرف باید کنترل شود در غیر اینصورت در تیر و مرداد با مشکل روبرو خواهیم شد.

ناظریان تنظیم دمای وسایل سرمایشی را به عنوان روشی برای صرفه جویی در مصرف برق و کنترل روشنایی دانست وتوصیه کرد: ادارات از کولر گازی استفاده نکنند و در صورت الزام به استفاده دمای آن را روی ۲۴ تا ۲۶ درجه قرار دهند تا با محدودیت و یا قطع برق مواجه نشوند.

وی گفت: نکته دیگر اینکه ادارات تا حد ممکن باید از روشنایی طبیعی استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره ابلاغیه اخیر استانداری درباره کاهش ساعات ادارات در راستای بهینه سازی و کنترل برق، آنرا فرصت مناسبی در خصوص مدیریت مصرف دانست.

ناظریان افزود: تعدادی از ادارات هم مجهز به سیستم‌های کنترل پذیر سامانه سرمایشی (IOT ) هستند ودر حال حاضر رصد میدانی توسط تیم‌های ارزیاب صنعت برق انجام می‌شود و رصد هوشمند هم توسط کنتورهای هوشمند صورت می‌گیرد و بر این اساس قطع برق ادارات پرمصرف در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.