کد مطلب: ۴۸۸۰۸۸

معاون وزیر کار در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خبر جدید از یارانه کالا / حذف احتمالی طرح جدید مجلس

خبر جدید از یارانه کالا / حذف احتمالی طرح جدید مجلس

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نبود منابع برای پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی خبر داد و گفت: دولت با این طرح مخالف است و منبع مالی آن را ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با تجارت‌نیوز از نبود منابع برای پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی خبر داد.

احمد میدری گفت: دولت با این طرح مخالف است و منبع مالی آن را ندارد.

پیش از این مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز اعلام کرد: اجرای این طرح ممکن نیست چون پولی وجود ندارد. ما در هزینه‌ها و مصارف حتی چوب‌به‌چوب هم نیستیم و این طرح هزینه مضاعفی را تحمیل می‌کند.

اما در جلسه مجلس در روز چهارشنبه گذشته این طرح با رای 86 درصدی(215 رای موافق) نمایندگان تصویب شد.

در متن این مصوبه آمده است که دولت مکلف است تعداد حداقل 60 میلیون نفر از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ 120 هزار تومان برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد به مبلغ 60 هزار تومان به هر یک از افراد سایر دهک‌ها اقدام کند.

همچنین دولت باید برای اجرای این قانون میزان 30 هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال حق‌الامتیاز و واگذاری سهام دولت و حقوق مالکان ناشی از آن در چارچوب قانون وزارت اقتصاد و دارایی تأمین کند.

معاون وزارت کار در حالی از احتمال اجرایی نشدن این طرح خبر می‌دهد که باید آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط این وزارتخانه به هیات دولت پیشنهاد شود و حداکثر ظرف دو هفته پس از تصویب این قانون تعیین شود و به تصویب هیأت وزیران برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ببخشین چراجنس را چندین برابر
    گران میکنند چند ماهی هم هی
    میگن بخاطر گرانی یارانه چندر غاز
    میخواهیم بدهیم چند ماه بعد میگن
    دولت پول نداره حذف میشود
    چند روز دیگه میگن اون آقا گفتن
    یارانه می دهیم بلاخره چی شد
    خب معلوم شد که گران نکنید
    ویارانه 120تومنی ندهید
    بااین تفاوت قیمت 2میلیون
    باید بدهید چرا دولت سر هرکاری
    لقمه را دور دهنش میچرخونه
    وکشور واقتصاد را نابود میکند
    مگر میداند ماندنی است دردنیا
    ناگهان بانگی درآمد خواجه مرد
    روراست باشید
    ما که سر کاریم بدون حقوق
    ونظر خواهی وجوابی هم ندادی
    ولی بخاطر کار هستیم درخدمت

  • ناشناس

    من فقط میخوام بپرسم آیا با این پولی که تامین اجتماعی بعد از سی سال پرداخت بیمه به ما که شوهرم چهل سال تو جاده های این کشور با جونش بازی کرد میشه گذران کرد به ما در ماه دو میلیون ودویست میده حدود یک وسیصدوهفتاد در ماه پول داروها ودکتر ماست که داروهامون آزاده وشامل بیمه نیست شما حساب کنید ایا رواست اخر عمری عوض اینکه اسایش داشته باشیم دستمون جلوی بچه هامون دراز باشه اخه فکری بحال ما بکنید ایا در کجای دنیا اینهمه تبعیص در حقوق یک بازنشسته لشکری وتامین اجتماعی هست خدا از باعث وبانی بدبختی ما در این سن وسال نگذره

  • ناشناس

    روحانی ما یارانه تو رو نخواستیم جنس رو گرون نکن یارانه پیش کش مرد یه دونه بود اومد دولت و رفت اونم مرد فقیرا کسی نبود جز احمدی نژاد

  • مدیر

    خدا قوت
    خدایی راضی به زحمت نیستیم

  • ناشناس

    ای وای چقدر دلمون خوش بود گفتیم یه کمکی بهمون میشه ولی ناامیدشدیم تاحالاکه ساختیم خدارکشکرازاین به بعد هم امیدمون به خداماهاشانس نداریم

  • ناشناس

    مردم روتوی کشورخودشون بااین همه سرمایه های ملی اونقدرحقیرشمردین که بایدالان برای 60تومن بی ارزش اینقدرمنتظربمونن …خودتون حساب کنیدباحقوق یک کارگرواقعامیشه زندگی کرد؟گرگ صفت هایی مثل خودتون گلیمشون روازآب کشیدندیااونورند یااینجابابهترین رفاه دارندزندگی میکنندفقط دردورنج زندگی مال کارگروقشرضعیف جامعه هست ماآب ازسرمون گذشته فقط امیدمون به خداست که نجاتمون بده نه چندرغازیارانه

  • ناشناس

    اخه چرا رد کردی خدا ازتون نگذره بخدا دل خیلی بدبخت ها رو الکی خوش کردی

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم خیر نبینید شما اول موضوع رو بین خودتون مطرح کنید اگه به جواب رسیدید به مردم بگید

  • ناشناس

    ازشما مسولین به مردم خیلی رسیده حالا یه دفعه نشده اتفاقی نیفتاده اززحمات بی دریغ شما که این دغدغه مردمودارید تشکرمیکنم

  • ناشناس

    یارانه نقدی بهترازکالابرگ هستش مآب یارانه نقدی خیلی احتیاج داریم