کد مطلب: ۴۸۶۴۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال مثبت برای بازار سهام / خبر جدید از مالیات بر املاک و خودرو

سیگنال مثبت برای بازار سهام / خبر جدید از مالیات بر املاک و خودرو

در هفته اخیر پیش‌نویس اخذ مالیات از املاک و خودرو در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد تا این طرح یک قدم دیگر به اجرا نزدیک شود. در مرحله بعدی هیات دولت نیز این لایحه را در آخرین روز مهر ماه تصویب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر پیش‌نویس اخذ مالیات از املاک و خودرو در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد تا این طرح یک قدم دیگر به اجرا نزدیک شود. در مرحله بعدی هیات دولت نیز این لایحه را در آخرین روز مهر ماه تصویب کرده است.

بر اساس این طرح، املاک یا زمین‌های مسکونی تا ارزش ۷.۵ میلیارد تومان معاف از مالیات هستند و این معافیت برای خودروها تا ارزش یک میلیارد تومان است.

طبق این گزارش، هیات وزیران نیز در جلسه 30 مهر ماه پس از بررسی مواد دیگری از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، این لایحه را تصویب کرد. طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که با هدف بهبود توزیع ثروت وضع مالیات سالانه املاک مسکونی (گران قیمت) و مالیات سالانه خودرو (لوکس) تهیه و تصویب شد، موضوعاتی از قبیل حمایت از فضای کسب و کار، مالیات حق تمبر لغو و مالیات بر سود سهام و سهم الشرکه و کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها از نرخ ۲۵ درصد به ۱۰ درصد، مدنظر قرار گرفته است.

بدین ترتیب پس از ارسال این لایحه به مجلس، باید منتظر تصویب آن در مجلس و سپس ابلاغ آن به دولت برای اجرای این طرح بود. در این لایحه خبری از مالیات بر بازار سهام نیست و به همین دلیل برخی این لایحه را سیگنال مثبتی برای بورس تلقی کرده‌اند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار به این سیگنال ها جواب نمیده بورس مساوی بدبختی فقط فروش فرار از بورس بی صاحب

  • ناشناس

    همه این بازی ها زیر سر حقوقی هاست تو اوج پولاشونو خارج کردن و بورس رو به این روز انداختن

  • ناشناس

    واقعا اقتصاددان ایران از جهان امروزی بی خبرنند

  • سامان

    با توجه به ورود نقدینگی زیاد در روز چهار شنبه از طرف حقیقی وحقوقی ها واخبار مثبت وافزایش صادرات ایران این هفته بورس رشد خوبی دارد
    ودر سهم های بنیادین در روز شنبه اصلا نمیشه سهامی خرید کرد

  • ناشناس

    خونه بالای دو میلیارد ماشین بالای چهارصد میلیون باید مالیات بدن.

  • ناشناس

    سلام تورا بخدا قسم برای جیب ملت فکر کنید واقتصاد ومعیشت مردم ضعیف.

  • ناشناس

    دقت کنید دلار میره بالا میگن سیگنال مثبت برای بورس مالیات میبندن به خونه و ماشین میگن سیگنال مثبت برای بورس قیمت ماشین بالا میره میگن سیگنال برای سهام خودرویی… تمام بیکفایتی ها رو به عنوان سیگنال به مردم اعلام میکنن و چقدر مردم مظلومند!!!

  • م.ص

    سیگنال ندید دولت کسری بودجه داره و فکرش اینه ازمردم بگیره و مردمو بدبخت کنه بورس دیگه قابل اعتماد نیست و نخواهدم شد

  • ناشناس

    فقط طلا

  • ناشناس

    الفرار