کد مطلب: ۳۷۹۵۴۸

خبر جدید سایپا درباره افزایش سرمایه

خبر جدید سایپا درباره افزایش سرمایه

شرکت ايرانی توليد اتومبيل (سايپا) درباره شایعات و اخبار منتشر شده اقدام به شفاف‌سازی و بیان کرد تاکنون مجوز انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابی دارایی‌ها در سال 98 صادر نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ايرانی توليد اتومبيل (سايپا) درباره شایعات و اخبار منتشر شده اقدام به شفاف‌سازی و بیان کرد تاکنون مجوز انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابی دارایی‌ها در سال 98 صادر نشده و شرکت سايپا هيچ اقدامی در جهت انجام افزايش سرمايه مذکور انجام نداده است.

متن شفاف‌سازی «خساپا» را در زیر بخوانید.

«به استناد ماده دو مکرر سه دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری بورس 24 مبنی بر افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها به استحضار می‌رساند بازگشت به نامه آن سازمان محترم با شماره پيگيري 541889 مورخ 1398/03/08 با توجه به افزايش زيان انباشته در سال مالي 1397 به دليل افزايش قابل ملاحظه قيمت نهاده‌هاي توليد و به تبع آن افزايش بهاي تمام شده محصولات و همچنين عدم صدور به موقع مجوز افزايش نرخ فروش محصولات در سال گذشته، شرکت سايپا مشمول ماده 141 قانون تجارت گرديده و جهت برون رفت از وضعيت پيش‌ آمده و تداوم توليد و حفظ اشتغال پايدار به دنبال استفاده از راهکارهاي قانوني موجود است.

در اين راستا انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارایی‌ها مي‌تواند به عنوان يکی از راهکارهای موجود محسوب شود که در صورت برطرف شدن موانع قانونی و تصويب آن توسط نهادهای ذيربط (شورای محترم نگهبان، مجلس محترم شورای اسلامي و نهادهای دولتی ذيربط) و همچنين ابلاغ آن از طرف سازمان محترم بورس و اوراق بهادار می‌تواند در دستور کار شرکت قرار گيرد.

لذا از آنجا که تاکنون مجوز انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارایی‌ها در سال 1398 صادر نشده، شرکت سايپا هيچ اقدامي در جهت انجام افزايش سرمايه مذکور انجام نداده و عضو محترم هيات‌مديره شرکت در مصاحبه با خبرگزاري بورس 24 اعلام کرد تا در صورت فراهم شدن شرايط نسبت به انجام اين امر مبادرت خواهد شد.

در پايان خاطر نشان می‌کند در صورت تصويب قانون انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارایی‌ها در سال جاری، شرکت سايپا به منظور استفاده از ظرفيت‌های قانونی و ضمن اعلام موضوع به صورت مکتوب به آن سازمان محترم، اقدامات آتی در جهت انجام افزايش سرمايه را به انجام خواهد رساند.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‎‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.