خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۱۶۰۷

ابهام در هک یا خرابکاری در شبکه‌های صداوسیما/ انتشار تصویر منافقین (+ فیلم)

ابهام در هک یا خرابکاری در شبکه‌های صداوسیما/ انتشار تصویر منافقین (+ فیلم)

تصویر سرکرده معدوم گروهک تروریستی منافقین و مریم رجوی در برخی شبکه‌های صداوسیما برای لحظه‌ای پخش شد. هر چند مسئولان صدا و سیما این حادثه را ناشی از هک دانسته‌اند، اما برخی منابع گمانه‌هایی را در مورد احتمال خرابکاری نیروهای انسانی مطرح کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بعد از ظهر، تصویر سرکرده معدوم گروهک تروریستی منافقین و مریم رجوی در شبکه یک صداوسیما برای لحظاتی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است و در شبکه رادیویی آوا نیز شعارهای هنجارشکن این گروهک تروریستی برای چندثانیه شنیده شد.

مسئولان فنی سازمان صداوسیما می‌گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است.

رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری صداوسیما در این مورد توضیح داد: با توجه به اینکه ایراد امنیتی برای زیرساخت‌های مورد نظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می‌رسد اتفاق روی داده، اتفاق ساده‌ای نیست و کار پیچیده‌ای است.

او افزود: فقط کسانی که صاحب این فناوری هستند می‌توانند از فاکتور‌ها و امکاناتی که خودشان از قبل در نظر گرفتند بهره‌ برداری کنند و به برخی زیرساخت‌ها صدمه بزنند.

علیدادی گفت: همکاران ما درحال بررسی موضوع هستند و اقداماتی انجام دادند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم ایرادات را برطرف کنیم.

هک یا خرابکاری در صداوسیما؟

در این میان مهر مدعی شد با توجه به بسته بودن سیستم‌های رایانه‌ای پخش، احتمال حمله هکری بسیار پایین است، چرا که این سیستم‌ها امکان دسترسی از طریق اینترنت را ندارند.

یکی از کارشناسان مطلع در گفت و گو با مهر اعلام کرد احتمال می‌رود کدهای مخرب از طریق عامل انسانی به این سیستم‌ها وارد شده باشند.

در این خرابکاری، هیچ کدام از برنامه‌های زنده صدا و سیما مختل نشده است، اما منافقین توانسته‌اند در هنگام پخش آگهی‌های بازرگانی و برنامه‌های ضبط شده، برای لحظاتی خودنمایی کنند.

هنوز جزئیات دقیق‌تری از ابعاد مختلف این خرابکاری توسط مسئولان منتشر نشده و موضوع در حال بررسی است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

منبع: فارس

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.