کد مطلب: ۵۷۳۱۸۹

اتفاق عجیب در بورس / خروج تدریجی حقیقی‌ها از بازار سهام!

اتفاق عجیب در بورس / خروج تدریجی حقیقی‌ها از بازار سهام!

در مرداد بازار سهام به طور میانگین شاهد خروج روزانه ۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بود که نسبت به ورودی پول حقیقی در تیر تغییر چشم‌گیری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که در ۱۵ روز معاملاتی مرداد ماه شاخص کل ۱۲ روز صعودی را پشت سر گذاشت اما تنها در ۵ روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در بسیاری از روزهای صعودی شاخص نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در مرداد ۹۲۴ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به ورود روزانه ۷۶ میلیارد تومان پول حقیقی در تیرماه یک تغییر جهت چشمگیر است.

خروج در روزهای صعود

روز یکشنبه ۲۴ مرداد شاهد خروج پول حقیقی از بازار برای هفتمین روز متوالی بودیم. این در حالی است که در این ۷ روز شاخص کل ۹۴ هزار واحد رشد کرده است. در پایان معاملات روز ۱۳ مرداد که ۴۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد بازار شد شاخص در سطح یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد قرار داشت. در ۷ روز کاری بعدی شاخص کل تنها در یک روز نزول کرد و در باقی روزها صعود کرد.

تحلیل‌گران معتقدند بسیاری از سهام‌داران حقیقی که طی یک سال گذشته دچار زیان بوده‌اند در این روز که شاخص در کانال ۱٫۴ میلیونی پیش‌روی کرد سبد سهام خود را به فروش رسانده‌ و به اصطلاح اقدام به سیو سود (save profit) کرده‌اند.

پول 1 منبع: اقتصاد نیوز

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من متحیرم و متعجب که چطور ممکنه شاخص سبز و صعویه اما تمام سهم هایی که من دارم همچنان یا در حال منفی خوردن هستن ، یا مدتهاست که متوقف شده اند و یا در حال درجا زدن هستن؟!! واقعا متعجبم و متحیر….

    • ناشناس

      بررسی کنید نسبت پی بر ای سهمتون را اگه خیلی بالاست سبدتون را اصلاح کنید

    • ناشناس

      من هم وضعیت شما را دارم

    • ناشناس

      دوست خوبم اینایی که میگه عرضه اولیه اس همه زیر قیمت خرید هستن مثل وسپهر بگیلان ابادا امین ثامید

    • ناشناس

      ????

  • مرتضی سابقی

    باسلام
    اگر بازار سرمایه رو به حال خود رها کنند
    و اجازه بدن کار خودش رو انجام بده
    با این قیمت دلار و تورم
    شاخص باید بالای ۲میلیون باشه
    دولت و حکومت باید دستشون رو از بازار بیرون بکشند
    بازار مافیایی شده
    بازار راه خودش رو بلده و نیاز به دستکاری نداره
    مخصوصا الان که یک سوم جمعیت کد بورسی داریم
    اگر شعور باشد این بهترین موقعیت رشد تولید است .
    موفق باشید .

    • ناشناس

      مهم همینه که شعور نیست .

  • س د

    البته دوستان یه چیزی بگم در مورد پیشروی بورس نسبت به تورم، سال گذشته شاخص به دو میلیون و صد رسید که نسبت به تورم جا نمونیم خیلی ها هم سود کردن و کسانی که تو اوج خریدن متضرر شدن ولی این به این معنا نیست که بازار دیگه اوج نمیگیره باید صبر کرد زمان‌بر خواهد بود با افزایش EPS شرکت ها دوباره شاهد رشد بازار خوایم بود.

  • ناشناس

    سلام درود
    شرایط بازار سرمایه رو به بهبود است و خبرهای خوب در راه است اما بدور از هیجانهای سال گذشته این اخبار رو دنبال کنید.بدون شک همه افرادی که در سال گذشته با افت شاخص با حجم سنگین ضرر مواجه شدن ، اگر امکان صبر و نگهداشتن سهام خودشون را داشتند پس از جبران ضرر سود مناسبی هم دریافت خواهند کرد. البته طبق قواعد بازار تا زمانی که سهم تون رو نفروخته اید هیچ ضرری شامل شما نشده‌است.
    سلامت ، شاد و پرسود باشید.

  • ناشناس

    لعنت به بورس

  • ناشناس

    با سلام خدمت دوستان متاسفانه بورس از روال عادی کمی خارج شده برای مثال جمع مبلغ پرتفو و یا کل مبلغ دارایی ذخیره برای خرید سهم یهو رقمهایش تغییر میکنه و در بازار صعودی سهام در جا میزنند. یه مثال دیگه بزنم در بازار صعودی که کل سهام من سبز بود سه میلیون تومان خرید کردم در کمال تعجب در همان حالت صعودی و در همان پنج دقیقه اول دیدم حدود یک میلیون اضافه شده چک کردم دیدم سهامم پایین نیومده بود و اگر جزئی هم پایین آمده بود دو میلیون ضرر نمیشد. شاید باور نکنید ولی مطمئنم خیلیها براشون اتفاق افتاده. اینم بگم سالها قبل اینجوری نبود و احساس دستکاری نداشتم امیدوارم بزودی رفع بشه

  • ناشناس

    سلام ایا بورس گران میشود؟ تا ماهم به نو نوایی برسیم؟ ممنون

  • ناشناس

    وقتی بازار رمز ارزها هروز بالا میره خب همه از بورس خارج میشن دیگه فکر نداره بورس را پارسال پایین کشیدند ومردم به سمت بیت کوین رفتن

  • ناشناس

    آیا بهتر نبود همین یک پنجره را برای تبلیغات اختصاص می دادید؟
    در پایین تبلیغات در بالا تبلیغات.

  • ناشناس

    چرا فکر میکنین همه ی مدیران و مسئولین محترم ایران دلسوز هستند و به فکر مردم تا بذارن مردم توی بورس سود کنند انگار خبر ندارین دولت کسری بودجه داره و تحریم هست ؟ پولاتونو می‌کشه بالا و نهایتش ی یارانه معیشتی بهتون میده همون ۵۰ هزار تومن میگم