خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۳۰۷۰

خروج خودروهای خارجی از خط تولید

خروج خودروهای خارجی از خط تولید

با استانداردهای سازمان استاندارد اکثرا خودروهای خارجی از خط تولید خارج شد.

با استانداردهای سازمان استاندارد اکثرا خودروهای خارجی از خط تولید خارج شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد تولید 25 مدل خودرو را متوقف کرده است، اظهار داشت: در بررسی‌ها، عمدتا برخی خودروهای خارجی از استانداردهای لازم برخوردار نبودند و سازمان استاندارد تولید آنها را متوقف کرده است، قطعات این خودرو داخل کشور مونتاژ می‌شد.

ولی ملکی با بیان اینکه پیش از این نسبت به کیفیت خودروهای خارجی مونتاژی هشدار داده بود، ادامه داد: در لیست منتشر، اسامی خودروهایی به چشم می‌خورد که یا از چرخه تولید خارج شده است یا خودروساز در نظر داشت که در آینده دیگر این خودرو را تولید نکند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به شاخص‌های استانداردهای خودرو، بیان داشت: سازمان استاندارد پیش از این 55 شاخص برای ارزیابی خودروها لحاظ می‌شد اکنون این شاخص‌ها به 65 مورد افزایش یافته است و سازمان استاندارد در نظر دارد این شاخص‌ها را تا 85 مورد افزایش دهد که از این امر استقبال می‌کنیم.

وی گفت: هر چه شاخص‌های ارزیابی استاندارد خودرو افزایش باید تولید خودرو با کیفیت و استاندارد بیشتری تولید و به دنبال آن از شماره گذاری خودرهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

این نماینده مجلس در این باره که پس از اعلام سازمان استاندارد دیگر شاهد تولید خودرودهای غیراستاندارد نخواهیم بود، توضیح داد: از آنجایی که برخی خودروسازها یک ماه قبل مجوز تولید خودروها را تا یک‌ سال آینده گرفته‌اند، تولید و شماره گذاری این خودروها صورت می‌گیرد و بعد از اتمام این مجوز، تولید این خودرها نیز متوقف می‌شود.

توقف تولید سه مدل پراید

ملکی در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه انتظار می‌رود با بالا بردن فاکتورهای استاندارد به بحث ایمنی بیشتر توجه شود، اظهار داشت: سازمان استاندارد تولید سه مدل پراید را متوقف کرده است و نکته حائز اهمیت این است که خودروهای تولید داخل از جمله سمند از استاندارد ایمنی بیشتری نسبت به خودروهای مونتاژ خارجی برخوردار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعات وارد شده خودرو کیفیت لازم را ندارند، بیان داشت: با متوقف تولید خودرهای خارجی به دلیل استاندارد نبودن به نفع تولید خودروهای داخلی تمام می‌شود البته باید قطعه سازان و خودروسازان داخلی توجه بیشتری استانداردهای ایمنی داشته باشند.

با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده‌ای از دستور کار خودروسازان خارج شد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.