کد مطلب: ۶۸۶۱۱۸

هشدار پلیس فتا به متقاضیان خرید بلیت جام جهانی

هشدار پلیس فتا به متقاضیان خرید بلیت جام جهانی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از متقاضیان خرید بلیت جام‌جهانی هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از همشهری‌آنلاین ، رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا جمعه شب در یک گفتگوی تلویزیونی درباره قرعه‌کشی بلیت‌های جام جهانی از طریق سامانه فدراسیون فوتبال گفت: مجرمان سایبری فضای رسانه‌ای کشور را رصد می‌کنند و متاسفانه هر وقت ثبت‌نامی بخواهد انجام شود و سامانه‌ای اعلام می‌شود، این مجرمان بلافاصله یک بستر مجرمانه بر روی بستر واقعی ایجاد می‌کنند و به این طریق از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

پاشایی افزود: فدراسیون فوتبال سایت رسمی ticket.ffiri.ir را برای ثبت نام متقاضیان بلیت‌های جام جهانی معرفی کرد و از مردم خواست کسانی که می‌خواهند بلیت تهیه کنند، در این سامانه ثبت‌نام کنند. اعلام شد که با توجه به محدود بودن بلیت‌ها، قرعه‌کشی خواهد شد و نتایج آن با سرشماره ۱۰۰۰۹۸۹۲ برای هموطنان پیامک می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به رصدهایی که در پلیس فتا داشتیم، افراد مجرم و کلاهبردار با سوء‌استفاده از این فضا به هموطنان پیامک می‌زنند که شما در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برنده شده‌اید و از طریق واتس آپ پروفایل فدراسیون فوتبال را می‌گذاشتند و با تماس با افراد عنوان می‌کردند که الان در استودیو وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال، آقای علی دایی و … حضور دارند و شما برنده شده‌اید و هزینه بلیت‌های شما اینقدر است و باید پرداخت کنید و اینطور متاسفانه کلاهبرداری می‌کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه زود متوجه این ترفند شدیم و خیلی از سرشماره‌ها و تارنماها را مسدود کردیم، گفت: از فدراسیون فوتبال اما انتظار داشتیم که اطلاع‌رسانی می‌کرد و بایدها و نبایدها را به متقاضیان بلیت‌های جام‌جهانی اعلام می‌کرد.

پاشایی ضمن هشدار مجدد، گفت: به هموطنان تاکید می‌کنم همه پیامک‌هایی که قرار است به شما اطلاع‌رسانی کند از مراجع رسمی و سرشماره‌های مشخص است که برای قرعه‌کشی بلیت‌های جام‌جهانی، شماره ۱۰۰۰۹۸۹۲ است.

این موضوع مدنظر همه باشد که اگر در آینده به جز این راه با آنها تماس گرفته شد، وارد لینک ارسالی نشوند، چرا که گوشی همراه‌شان با نصب نرم‌افزار ارسالی هک و اطلاعات بانکی‌شان سرقت خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.