کد مطلب: ۱۵۰۵۰۴

خرید تضمینی گندم به ۸.۴ میلیون تن رسید

خرید تضمینی گندم به ۸.۴ میلیون تن رسید

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۸ میلیون و ۳۶۵ هزارتن گذشت، گفت: تاکنون میزان خرید کلزا ۲۹۰ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

یزدان سیف میزان خرید تضمینی گندم را تاکنون ٨ میلیون و ٣٦٥ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: ارزش این میزان گندم خریداری‌شده بیش از ١٠٢ هزار میلیارد ریال است که بالغ بر ٥٠ درصد مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز و به گفته وی استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه، اردبیل و کردستان رتبه‌های اول تا ششم را در فروش گندم دارند.

معاون وزیر جهاد تعداد مراکز خرید را ١٤٣٣ خرید و تعداد محموله‌های تحویل گرفته‌شده را یک میلیون و ٢١٠ هزار محموله عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید دانه روغنی کلزا را نیز ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، فارس، اردبیل و قزوین رتبه‌های اول تا ششم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی ارزش کلزای خریداری حدود ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که قریب به ۹۸ درصد آن یعنی حدود ۵ هزار میلیارد آن ریال پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه خرید گلرنگ در ۳ استان اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، اظهار داشت: تاکنون در مجموع ۷ هزار و ۵۸۵ تن گلرنگ خریداری کرده‌ایم که از این مقدار ۷ هزار و ۲۳۴ تن در فارس، ۳۲۱ تن در اصفهان و ۲۰ تن در سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.