خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۰۴۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خرید دلار سهمیه‌ای با کارت ملی اجاره‌ای/ صف طولانی رانت ارزی

خرید دلار سهمیه‌ای با کارت ملی اجاره‌ای/ صف طولانی رانت ارزی

اختلاف قیمت دلار بازار آزاد و صرافی ملی افراد زیادی را برای خرید دلار سهمیه‌ای به سمت صرافی‌ها کشانده است. برخی از دلالان نیز برای کسب سود بیشتر کارت ملی افراد را می‌خرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با صرافی ملی در چند روز گذشته حدودا دو هزار تومان شده است. همین موضوع عده زیادی از افراد را به سمت میدان فردوسی برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای سالانه خود با کارت ملی کشانده است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان شده و قیمت خرید دلالان در بازار آزاد از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تا ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان متغیر است. تنها راه فروش دلار سهمیه‌ای سالانه هر فرد فروش به دلالان است زیرا اگر با قیمت فعلی ارز از صرافی خریداری شود و به دلال فروخته شود، در جا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سود حاصل از این کار به دست می‌آید.

بیشتر افرادی که در میدان فردوسی در صف‌های طولانی برای خرید دلار سهیمه‌ای خود هستند، قصد نگهداری آن را ندارند و به محض خرید به دلالان می‌فروشند.

اختلاف قیمت دلار آزاد با صرافی تا دو هزار تومان رسیده بود و حالا بازار اجاره کارت ملی برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای سالانه داغ شده است. نرخی که دلالان برای خرید کارت ملی به هر فرد اعلام می‌کنند رقمی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است اما در دو روز گذشته و به خصوص امروز به دلیل صف طولانی برای خرید احتمالا تعداد زیادی از افراد دست خالی بمانند.

در واقع دلالان کارت ملی فردی که از سهمیه خود استفاده نکرده را ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌خرد، خود دلال نیز دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سود می‌کند.

برای خرید دلار سهیمه‌ای هر فرد علاوه بر کارت ملی باید دو کارت بانکی و سیم کارت با نام خود به صرافی ارئه کند. علت داشتن دو کارت بانکی هم این است که سقف پرداخت از طریق دستگاه پز ۵۰ میلیون تومان است و باید مابقی به کارت دیگر واریز شود.

یکی از افرادی که قصد خرید دلار سهمیه‌ای دارد تجارت‌نیوز می‌گوید: «ساعت ۱۰ صبح است و ما دو سه ساعتی در صف خرید ایستادیم اما گفتن به همه نمی‌رسه، اگه می‌خوای سهمیت رو بخری به صرافی نفروش چون ازت نمی‌خرن اگه هم بخرن زیر قیمت می‌خرن ضرر می‌کنی»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم از دولت انقلابی

  • بینام

    صد بار نوشتید یارانه ارز. تمام مشکلات کشور را رها مرده اید و چسبیده اید به دوزار که گیر چند تا بد بخت بیچاره میاد. جرات دارید راجع به خرید مفت نفت ایران توسط چینی ها یا میادین گازی مشترک با روسیه بنویسید.

    • ناشناس

      خب همه که فقیر و بیچاره نیستن اصلا یک بدبخت شصت میلیون پول نداره اکثرا کارت ملی ها اجاره میشوند و سود اصلی میره تو جیب یکسری دیگر.

    • ناشناس

      فرصت طلبی خودتون رو توجیه نکنید. مفت فروشی دولت همونقدر بده که رانت بازی شماها دلال جماعت. فرقی نداره..شماها هم اگه دو روز دیگه پست و منسب دولتی بهتون بدن اندازه همینا مردم رو بدبخت میکنید. اونموقع هم دست به توجیه و بهانه‌ میزنید. ما مردم ایران لیاقتمون گویا بیش از این نیست.

    • ناشناس

      نگو شماها بگو ماهه خودتم قاطی کن توم ازهمین تیروتباری پسرخوب

  • اکبر قلیزاده

    در کشتی نشسته ایم که در توفان حوادث سکان و لنگرگاهش نیز شکسته است
    مردان و زنان و کودکان ، اشک ریزان دست به دعا ، براستی در انتظار چه هستند!؟

  • اکبر قلیزاده

    ….ای وای بر اسیر ، کزیاد رفته باشد ، ای وای ، ای وای

  • حسام

    این کار کاملا اشتباه است‌ صرافی ها باید ارز را آزادانه بخرند و ازادانه بفروشند. بانک مرکزی هم باید غیر مستقیم با تزریق ارز، بازار را کنترل نماید. الان یک نفر که از سهمیه سالیانه‌اش استفاده کرده باید کنار خیابان ارز بخرد که درست نیست.

  • ناشناس

    یادمه روحانی هم که سال 96 آمد دقیقا همین کار رو کرد. ارزپاشی دلار 5400 تومانی در زمستان 96. همان موقع پیش خودم گفتم چرا این کار اشتباه رو انجام می دهند. الان هم دوباره دارند همان کار اشتباه را انجام میدهند. در کل سیاست همه ی نامزدهای معرفی شده برای ریاست جمهوری یکی است. دزدی از جیب اکثریت مردم با تورم و در عوض، رانت خواری و فساد یک عده کم از دوستان و اطرافیان در کنار تعدادی بسیار زیادی از گله های گرگ که منتظر فرصتی برای تکه پاره کردن مردم هستند.

  • ناشناس

    هر چی بدبختی میکشیم از دست همین هایی هست که توی صف خرید دلار هستند امیدوارم به روز سیاه بنشینند

  • راسپوتینه مجلس

    دقیقا میدونند کی بفروشند. دلار بعد رسیدن به قیمت 30000 تومن یک اصلاح زمانی خواهد داشت. دول.ت داره نوسانگیری میکنه.

  • حامد

    قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان در بازار آزاد خواهد رسید.
    دولت بعد از نوسان گیری برنامه از پیش تعیین شده را اجرایی و نرخ ارز در بازار آزاد به زیر ۳۰ هزار تومن میرسد.از ما گفتن بود.

  • ناشناس

    لیره سوریه یک برگ ۲۰۰۰ لیری در صرافی چند خرید میکنن؟؟؟

    • ایرانی

      مردم مجبورن که شماره ملی خودشان را واگذار کنن ما که هیچ وقت خارج از کشور نمیریم سهمیه سالیانه ما از بین میره همان ۴۰۰ تومان را نگیریم چکار کنیم چرا خود دولت سهمیه کارت ملی ما رو نمیخره قیمت واقعی رو به مردم بده مجبور نشیم به دویست و سیصد به دلال نفروشیم