کد مطلب: ۴۸۰۵۸۹

‍ نکاتی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید بدانیم

خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال می‌شود، آنها در واقع ارزهای مجازی هستند که برخلاف اسکناس و سکه، ملموس نیستند. اگرچه امروزه روش‌های پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال در حال گسترش است و روش سنتی پرداخت با کارت و اسکناس در حال دگرگونی بوده و ارزهای دیجیتال زیادی روزبه‌روز در حال تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی هستند.

آیا دوست دارید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید و در ارزهای رمز پایه سرمایه‌گذاری کنید؟ شاید ندانید که باید از کجا شروع کنید. باید بگوییم که مشکلی نیست ما در این مطلب قصد داریم شما را با این موضوع آشنا کنیم. در واقع می‌توان گفت روش‌های مختلفی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد و گزینه‌های زیادی وجود دارد که گاهی اوقات انتخاب بهترین گزینه برای کاری بس دشوار است.

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال می‌شود، آنها در واقع ارزهای مجازی هستند که برخلاف اسکناس و سکه، ملموس نیستند. اگرچه امروزه روش‌های پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال در حال گسترش است و روش سنتی پرداخت با کارت و اسکناس در حال دگرگونی بوده و ارزهای دیجیتال زیادی روزبه‌روز در حال تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی هستند.

مطمئنا در بین ارزهای دیجیتال بیشترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بیت‌کوین است. اما باید بگوییم که دیگر ارزهای دیجیتالی چون اتریوم، اتریوم کلاسیک، دش، بیت‌کوین کش، یوتا، لیت‌کوین و …. نیز وجود دارند که توانسته‌اند بازارهای گسترده‌ای در این چند سال اخیر برای خود دست و پا کنند و رشد چشمگیری داشته باشند.

2223

قبول ریسک خرید و فروش ارز دیجیتال

اول از همه مهمترین نکته در خرید و فروش ارز دیجیتال این است که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال فعالیتی نسبتا خطرناک است. در مورد سود حاصل از هر سرمایه‌گذاری خاص، اطمینان وجود ندارد و بسیاری از خریداران ممکن است سرمایه خود را از دست دهند. به همین دلیل است که توصیه اصلی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این است که کل سرمایه خود را روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی که لازم است در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال بدانید آشنا کنیم.

باید توجه داشت که قبول ریسک خرید و فروش ارز دیجیتال مسئله بسیار مهمی است. نه تنها در کشور ما ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال خطرات مربوط به خود را دارد. زیرا تراکنش ارزهای دیجیتال هیچ اثر قابل پیگیری ندارد و اثر مشخصی از خود به جا نمی‌گذارد. باید توجه داشت که خرید و فروش ارز دیجیتال را از هر فرد حقیقی یا حقوقی انجام ندهید و بهتر است از شرکت‌های که در این زمینه فعالیت می‌کنند و به عبارتی، از صرافی‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام به این کار کنید.

قبول ریسک خرید و فروش ارز دیجیتال

نکاتی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید بدانیم

قبل از این که تصمیم بگیرید به دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال وارد شوید باید با یک سری نکات کلیدی و مهم در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا شوید. در ابتدا شما باید با اقدامات ایمنی مناسب و کافی برای حفاظت از دارایی‌ها و سرمایه‌های خود آشنا شوید. باید بدانید که وارد شدن به این مسیر اگرچه ممکن است سود سرشاری داشته باشد اما ریسک‌های خودش را می‌طلبد و کاملا با آگاهی و هوشیاری در این مسیر قدم بگذارید.

  • روش خرید ارز دیجیتال

شما برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید از طریق کارت‌های رایج بانکی و حتی پول نقد و … اقدام نمایید. اگر از صرافی‌های آنلاین استفاده می‌کنید این کار به راحتی صورت می‌گیرد. صرافی‌ها معمولا روش‌های خرید مختلف دارند. بنابراین شما می‌توانید روش مناسب خود را برای خرید ارز دیجیتال انتخاب کنید.

  • صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال

هزاران ارز دیجیتال برای خرید و فروش وجود دارد و تعداد آن‌ها نیز رو به افزایش است. اگر بخواهید یک ارز دیجیتال خاصی را خریداری کنید و در آن سرمایه‌گذاری نمایید، ابتدا باید به دنبال صرافی بگردید که خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر را ارائه می‌دهد. برای این کار شما باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا ارز خریداری شده را در آن نگهداری کنید.

  • باید تصمیم بگیرید که کدام ارزها را می‌خواهید بخرید یا بفروشید

مطمئنا شما قادر نیستید که همه ارزهای دیجیتال که تعداد آن‌ها به بیش از 1500 ارز رمزنگاری شده می‌رسد را بخرید. شما باید در ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید در کدام یک از این ارزها سرمایه‌گذاری کنید. ارزهایی مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، لیت‌کوین و … جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌‌گذاری در این چند ساله اخیر بوده و هستند.

  • کیف پول ارز دیجیتال

همان‌طور که گفتیم شما نیاز دارید که یک کیف پول ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارز دیجیتال خود تهیه کنید. این کیف پول‌ها به شما امکان دسترسی به ارزهای رمز پایه را می‌دهند. به عبارتی دیگر می‌توان کیف پول ارز دیجیتال را به مانند یک حساب بانکی در نظر گرفت. شما در واقع می‌توانید ارز‌های دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و در این کیف پول‌ها نگهداری کنید. درست مانند کیف پول‌های سنتی که اسکناس‌ها و سکه‌ها را در آن‌ها نگهداری می‌کردید.

کیف پول ارز دیجیتال به دو صورت فیزیکی و آنلاین وجود دارد. برای استفاده از ارزهای دیجیتال کیف پول‌های زیادی وجود دارند. نکته مهمی که در این زمینه باید بیشتر به آن توجه کنید این است که باید از رمز کیف پول‌های خود به خوبی محافظت کنید زیرا در صورتی که ارز دیجیتال شما به سرقت برود کسی نمی‌تواند کمکی در این زمینه کند و دست شما به هیچ جا نخواهد رسید.

  • در مورد استراتژی تجارت خود تصمیم بگیرید

شما باید قبل از خرید ارز دیجیتال این نکته را مد نظر قرار دهید که عوامل متعددی در قیمت‌گذاری این ارزها تاثیرگذار هستند. در ابتدا باید بازار ارز دیجیتال را خوب بشناسید. دوره‌های آموزشی مختلف و همچنین مقالات زیادی به زبان فارسی و انگلیسی در سطح اینترنت موجود است که می‌توانید برای شروع از آن‌ها استفاده کنید. خرید و فروش ارز دیجیتال با توجه به بحران‌های مختلفی که هر روز در سراسر جهان با آن‌ها روبرو می شویم می‌تواند ریسک‌های مختلفی را تجربه کند. بنابراین استراتژی درست برای تجارت و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و خرید و فروش ارز دیجیتال می‌تواند آینده مالی شما را تضمین کند و با استراتژی درست است که می‌توانید مطمئن شوید در مسیر درستی گام برداشته‌اید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.