کد مطلب: ۲۲۸۶۷۴

خرید کالای خارجی باید خط قرمز ایرانیان باشد

خرید کالای خارجی باید خط قرمز ایرانیان باشد

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: خرید کالای خارجی باید به خط قرمز ایرانیان تبدیل شود زیرا خرید و مصرف آن‌ها به معنی ایجاد اشتغال برای جوانان خارجی و بی‌توجهی به نیروی کار داخلی است.

نادر قاضی‌پور خرید کالای خارجی را موجب متضرر شدن اقتصاد کشور دانست و افزود: رشد نرخ بیکاری، پایین آمدن ضریب امنیت اقتصادی، بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و رکود اقتصادی حاصل بی توجهی برخی از مردم به خرید کالای ایرانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی وقتی مردم شاهد عرضه کالاهای باکیفیت داخلی در بازار هستند، نباید سراغ کالای خارجی بروند و بازار 80 میلیون نفری ایران را در اختیار کشورهای بیگانه قرار دهند.

وی ادامه داد: خرید و مصرف کالای ایرانی چرخ واحدهای تولیدی را به حرکت در می‌آورد و به ایجاد اشتغال، تولید ثروت، افزایش سرانه درآمد و رفاه بیشتر مردم منجر می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال با کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد، افزود: فرهنگ خرید کالای ایرانی باید به شکل‌های مختلف از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی، نهادهای فرهنگی و اقشار مختلف جامعه اشاعه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وظایف تولیدکنندگان در مسیر تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان باید از تولید کالای بی کیفیت خودداری کنند و توجه داشته باشند که 'ایرانی جنس بی کیفیت نخواهد خرید'.

قاضی پور کاهش سود بانکی، کنترل واردات، مقابله با قاچاق، سرمایه‌گذاری در بخش‌های دارای مزیت و زیرساختی، افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل و کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای ایرانی را بخشی از اقدامات مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از کالای ایرانی برشمرد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با تاکید بر احیای واحدهای تولیدی، اظهار کرد: حمایت از واحدهای تولیدی باید در اولویت قرار گیرد و تولیدکنندگان در دریافت و پرداخت تسهیلات دچار بروکراسی‌های اداری نشوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کنترل واردات و مقابله با قاچاق را از ابزارهای مهم برای حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: مقابله با واردات بی رویه و قاچاق کالا باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی نابودی تولید داخلی، ایجاد اشتغال کاذب، ضعیف شدن انباشت کالا، ورشکستگی صنایع داخلی، گریز سرمایه‌های قابل بازده و از بین رفتن فرصت‌های شغلی را از جمله پیامدهای پدیده شوم قاچاق برشمرد و گفت: مقابله جدی با این پدیده گام موثری در رونق روزافزون تولید داخلی است.

ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی علاوه بر نیاز به فرهنگ سازی با مؤلفه‌های مهم دیگری نظیر افزایش توان رقابت پذیری و سهم بازار این نوع از کالاها در ارتباط است که تحقق هر کدام مسیر موفقیت تولیدات داخلی را هموار می‌سازد.

پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، انگیزه مضاعفی را در دست اندرکاران ایجاد کرده است که نتیجه آن نیز بهبود اقتصاد ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

گرچه مردم در این موضوع نقش اساسی دارند و رفتار آنان و رویکردشان به خرید کالای تولید داخل می‌تواند این تحولات را ایجاد کند اما تغییر ذائقه مردم الزاماتی دارد و در این عرصه تولیدکنندگان و مسئولان ایفاگر نقش‌هایی هستند.

تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت بیشتر در این عرصه نیازمند ارتقا رقابت پذیری کالاهای خود هستند و رقابت پذیر شدن محصولات نیز نیاز به عرضه محصول باکیفیت و با قیمت مناسب دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.