خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۹۸۶۸

خرید ۷۱ هزار تن گندم در استان کرمانشاه

خرید 71 هزار تن گندم در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز فصل برداشت گندم تاکنون 71 هزار تن گندم در مناطق گرمسیری استان خریداری شده است.

خسرو شهبازی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان از 28 اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب آغاز شده و عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،شهبازی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری روبه اتمام است اضافه کرد: در حال حاضر برداشت در مناطق معتدل استان نیز آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی کل سطح زیر کشت گندم استان کرمانشاه را 413 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح 316 هزار هکتار گندم دیم و 97 هزار هکتار گندم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 68 مرکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بصورت تمام وقت فعال هستند.

شهبازی افزود: مراکز خرید گندم شامل مراکز شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور، سیلوهای بخش دولتی و خصوصی و سازمان تعاون روستایی می باشند.

وی با بیان اینکه در هر کمسیون خرید گندم دو نفر کارشناس - یکی بعنوان عامل تشخیص و دیگری عامل ذیحساب- مشغول بکار هستند افزود: به منظور رعایت اصول افت زنی و جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزان، کارگاه های آموزشی نحوه افت زنی محصول، کلاس های آموزشی نحوه محاسبه میزان سن زدگی گندم و … برای عوامل خرید در چند مرحله برگزار شده است.

شهبازی با اشاره به تعداد کمباین های فعال در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود 1100 کمباین بومی و مهاجر در استان کار برداشت گندم را انجام می دهند.

شهبازی تصریح کرد: تمام کمباین های حاضر در امر برداشت گندم، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بازدید و معاینه فنی دریافت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فراورده های نفتی جهت تامین سوخت کمباین ها افزود: جهت تسهیل در رفت و آمد کمباین ها و حمل گندم هماهنگی لازم با پلیس راهور نیز انجام شده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.