کد مطلب: ۲۳۹۱۲۲

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سرمای دیررس بهاره در هشترود

خسارت 20 میلیارد تومانی سرمای دیررس بهاره در هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از خسارت 20 میلیارد تومانی سرمای دیررس بهاره به باغات این شهرستان خبر داد.

«مجید احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: از مجموع خسارت یاد شده دو میلیارد تومان به باغات سیب و 18 میلیارد نیز به باغات سایر محصولات شامل بادام، زردآلو، گیلاس، گردو، شلیل و هلو وارد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با تاکید بر این‌که سرمازدگی به باغات محصولاتی چون بادام، گردو، شلیل، زردآلو و سایر محصولات این شهرستان قابل توجه بوده است، افزود: در مجموع به 256 هکتار از درختان گردو، بادام، شلیل، گیلاس و زردآلو معادل 100 درصد خسارت وارد آمده است.

احمدی اظهار کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی احتمال کاهش شدید دما در روزهای گذشته پیش‌بینی و هشدارهای لازم نیز در این رابطه به کشاورزان و باغداران اعلام شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود تصریح‌ کرد: اما متأسفانه با وجود تمهیدات اندیشیده شده به بخشی از باغات شهرستان خسارت وارد شده است و در این شرایط نقش بیمه محصولات باغی در جبران خسارت کشاورزان بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: در سال جاری زراعی در سطح یک هزار و 350 هکتار از باغات شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که 47 درصد باغات بارور شهرستان را تشکیل می‌دهد.

احمدی هم‌چنین با بیان این‌که باغ‌های دارای بیمه می‌توانند به راحتی خسارت خود را از بیمه دریافت کنند، اظهار امیدواری کرد با همکاری باغداران و کشاورزان همه محصولات و زمین‌های کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.