کد مطلب: ۶۶۴۸۸۴

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد/ خطر آبله میمون در جهان جدی و واقعی

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد/ خطر آبله میمون در جهان جدی و واقعی

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد ممکن است مهار شیوع جهانی ویروس آبله میمون به سادگی امکان پذیر نباشد و خطر آبله میمون در کشورهای غیر بومی این ویروس جدی و واقعی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری این سازمان در شهر ژنو نسبت به شیوع بیشتر آبله میمون در کشورهای خارج از آفریقا هشدار دادند.

ایرنا به نقل از ان بی سی نوشت، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری این سازمان در شهر ژنو هشدار داد ممکن است مهار شیوع جهانی ویروس آبله میمون به سادگی امکان پذیر نباشد و خطر آبله میمون در کشورهای غیر بومی این ویروس جدی و واقعی است.

از آغاز ماه می تا کنون سازمان جهانی بهداشت بیش از هزار مورد ابتلا به آبله میمون را در ۲۹ کشور خارج از آفریقا ثبت کرده است.

تدروس افزود: اگر همه‌گیری‌ها مهار نشود و ویروس در مناطق جدید جای پای خود را پیدا کند، می‌تواند به طور نامحدود در سطوح پایین بجوشد. همچنین ممکن است موارد در برخی مکان‌ها به ابعاد اپیدمی افزایش یابد، به این معنی که تعداد زیادی از مردم در یک بازه زمانی کوتاه بیمار می‌شوند.

امیرا آلبرت روس، استاد اپیدمیولوژیست دانشگاه جرج میسون و عضو ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز در این نشست گفت: در آینده احتمال شیوع بیشتر این ویروس در سراسر جهان وجود دارد و ممکن است نتوان دیگر آن را کنترل کرد. البته کارشناسان هنوز به مهار ویروس امیدوارند و می‌گویند برای کاهش تعداد ابتلایان هنوز دیر نشده است.

دکتر روزاموند لوئیس، سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی در مورد آبله میمون، نیز با سخنرانی در این نشست ابراز امیدواری کرد که بتوان از گسترش بیشتر آبله میمون جلوگیری کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.