کد مطلب: ۲۱۳۹۲۶

خطوط قطارهای حومه‌ای تهران احداث می‌شوند

خطوط قطارهای حومه‌ای تهران احداث می‌شوند

تفاهم‌نامه احداث خطوط قطارهای حومه‌ای تهران-شهر قدس-شهریار-اندیشه و ملارد به‌منظور کاهش ترافیک در غرب کلان‌شهر تهران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه توسط حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محمد حسین مقیمی استاندار تهران به امضا رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که با توجه به جمعیت انبوه و متراکم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در غرب کلانشهر تهران و افزایش سفرهای روزانه از این منطقه به شهر تهران به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و هدررفت انرژی، خطوط ریلی قطارهای حومه‌ای در این منطقه توسعه می‌یابد.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به مطالعه مسیر جهت راه‌اندازی قطار حومه‌ای بین کلانشهر تهران و شهرهای مورد اشاره اقدام کند.

کریدور تهیه‌شده پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان‌های مربوط (به صورت مشترک) و شورای همتای استان به تایید شورای عالی ترافیک خواهد رسید.

شهرداری‌های واقع در مسیر نسبت به اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر و تملک و رفع معارضین کریدور اعلامی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اقدام خواهند کرد.

ضمنا شهرداران شهرهای یادشده طبق نقشه مصوب شرکت راه‌آهن نسبت به تامین زمین و احداث ایستگاه شهر خود در مهلت زمانی مقرر اقدام می‌کنند و یا اینکه پس از تامین زمین، هزینه ساخت را به شرکت راه‌آهن پرداخت خواهند کرد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین مالی برای مطالعه و اجرای عملیات مسیر اقدام خواهد کرد و شرکت عمران شهر جدید اندیشه برای مشارکت در تامین مالی پروژه در حد 50 درصد برآورد اعلام شرکت راه‌آهن (تا اندیشه) از طریق تهاتر زمین پس از اخذ مجوز لازم از مجمع و موافقت وزیر راه و شهرسازی اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد و استانداری تهران و فرمانداران تابعه همکاری لازم را جهت اجرایی شدن این تفاهم‌نامه خواهند داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بنده خدا

    همش حرف الکی اگه راست میگین برین مترو پرند رو تکمیل کنین بعد برین ی جا دیگه رو زخمی کنین فقط میخوان ی کلنگ بزنن ی بوجه ای رو حیف و میل کنن بعد ولش کنن