کد مطلب: ۱۴۷۰۲۸

استاندار کرمانشاه:

خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری در کرمانشاه هستیم

خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری در کرمانشاه هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری هستیم.

اسدالله رازانی در آیین افتتاح چند طرح آبی در استان کرمانشاه که امروز (سوم مرداد) با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز طرح‌های مهمی در استان افتتاح می‌شود که بیانگر کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در کرمانشاه است. این طرح‌ها شامل آبگیری دو سد، افتتاح آبرسانی به ۱۰۲ روستا و افتتاح کارخانه ایران‌خودرو است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه در حوزه وزارت نیرو هر سال شاهد اجرای پروژه‌های بزرگی هستیم، سامانه گرمسیری را از مهم‌ترین این پروژه‌ها برشمرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کار حفاری تونل سامانه گرمسیری دو ماه پیش به پایان رسید و امید به مردم داده شد که در فصل آبی جدید و فصل پاییز بتوانند از فاز اول این پروژه بهره‌مند شوند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: چند تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای مختلف استان در دست احداث است و پروژه‌های آبرسانی روستایی متعددی هم در دست اجرا داریم.

رازانی با بیان اینکه کرمانشاه انتظار بیشتری از وزارت نیرو خصوصا در پروژه‌های آبی دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزی استعداد اول استان است و در شرایطی که ۱.۵ درصد مساحت کشور، 6 درصد اراضی زراعی و هشت درصد آب کشور را داریم، اما میزان تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۱.۵ تا 2 درصد کشور تجاوز نمی‌کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک پروژه بزرگ آبی در کرمانشاه به نام سامانه سردسیری باقی مانده که مطالعات آن توسط وزارت نیرو انجام شده و تقاضا داریم اجرایی شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.