کد مطلب: ۱۳۴۸۵۴

خواسته بخش خصوصی از دولت دوازدهم

خواسته بخش خصوصی از دولت دوازدهم

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کارآفرینی و ارزش‌بخشی به تولید و خلاقیت نه تنها در نوشتارها و گفتارها به عنوان ارزش تلقی شود، بلکه باید در عمل به تحقیق و توسعه روی آورد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، غلامحسین شافعی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات مثبتی که در گذشته توسط دولت یازدهم صورت گرفت، و با آگاهی از نقایص و نقاط ضعف حاکم بر فضای کسب‌وکار، خواستار تلاش‌ بیشتر و اصلاحات در حوزه‌هایی است که در فرصتی دیگر به آن پرداخته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: قطعا تمامی این اقدامات تنها در صورت برخورداری از یک نقشه راه برای رشد و توسعه اقتصاد در کشور ثمربخش باشد. و اهتمام جدی به تدوین یک سند استراتژیکِ منسجم توسعه اقتصادی را طلب می‌کند.

وی در ادامه پیشنهادهای خود، به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آقای رئیس‌جمهور! اقتصاد و اجتماع ایران این روزها در عرصه اعتماد به نفس، عقلانیت، اندیشه و عمل، شاهد تحولات جدید است و غبار ناملایمات در حال برچیدن است.

شافعی تصریح کرد: این موضوع ما را به یاد روزهای اول انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی می‌اندازد، که باوجود هجمه‌ بیشتر کشورهای جهان و ضعف بنیادهای واقعیِ تولید و کاهش درآمد حاصل از نفت، ملت ما به پشتوانه همین همدلی‌ها و ایثارها در جنگ نابرابر به پیروزی رسیدند.

وی افزود: ما چرا نتوانستیم با استفاده از ثبات این موقعیت و نعمت و نگهداشت این همدلی‌ها و سرمایه‌های ملی و اجتماعی در راستای توسعه تولیدی کشور آن را به کار بسته و بهره بیشتری از آن ببریم؟

شافعی با بیان اینکه انسان شیفته عشق،‌ عدالت، حقیقت و همبستگی است، گفت: آقای رئیس‌جمهور بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شما این است که این سرمایه‌های اجتماعی را دوباره احیا کنید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اقتصاد و اجتماع ایران این روزها در راه بازنگری دوباره خویشتن است تا بگوید چگونه می‌تواند ققنوس‌وار از میان خاکستر ایجاد شده دوباره بال برگشاید و عزم ملی را جهت بهسازی وضع موجود به کار بسته و جامعه را به سمت تعالی ملی رهنمون سازد.

وی بیان داشت: واضح است که هر اقتصاد و اجتماعی بر پایه اصول ارزش‌ها و پیشرفت‌های خود بنا نهاده شده و به سادگی نمی‌توان نتایج آن را با نتایج سایر کشورها مقایسه کرد و یا از آنها الگوبرداری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از سویی هیچ عامل یگانه‌ای را نمی‌توان مانع توسعه دانست، همچنان که هیچ استراتژی و سیاست واحدی نمی‌تواند به تنهایی مسیر پیچیده توسعه را راه بیندازد.

وی افزود: توسعه بدون خاک، اراده، تعهد و همدلی و همیاریِ یکایک افراد این مرز و بوم به راحتی امکان‌پذیر نیست.

شافعی گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی حاضر و تنش‌های بین‌المللی، لازم است راهکارهای نوینی برای غلبه بر مشکلات چاره‌جویی شود و نباید از ارائه نظر بازایستیم و اجازه ندهیم که جامعه از این نعمت محروم شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگرچه غایت اکتشاف‌هایمان رسیدن به همان جایی باشد که از آنجا آغاز کرد‌ه‌ایم تا برای نخستین‌بار همان‌جا را بهتر بشناسیم.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور برنامه‌های توسعه‌ای به جای آنکه ارزشمندی را در منطق و تحلیل کارشناسی جستجو کند، بیشتر به دنبال جذب رضایت توده یا گروه‌های خاص بوده است و حال آنکه ممکن است منافع توده مردم، تامین کننده نیازهای میان‌مدت و بلندمدت آنها نباشد و راهی به تعالی نبرد.

وی گفت: در این مورد تلاش‌های زیادی انجام شده، اما هنوز نیازمند توجه بیشتری است و ما در انتخاب بین رضایت جهت مردم باید به نقطه مطلوب برسیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.