کد مطلب: ۸۱۶۵۱۸

خیز فولاد سرمد در اجرای طرح های توسعه ای

خیز فولاد سرمد در اجرای طرح های توسعه ای

 علیرضا رحیم مدیر عامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با اشاره به طرح های توسعه این شرکت اظهار داشت: شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی بازار میلگرد بوده و دومین سهم بازار میلگرد داخلی مربوط به برند فولاد سرمد است و از سال 1400 با هدف تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال در منطقه محروم نسبت به احداث واحد های فولاد سازی ، کلاف سازی و احیاء مستقیم با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیون یورو اقدام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه خاطر نشان کرد: در همین راستا سه فاز توسعه ای در دست اجرا است که احداث واحد فولاد سازی به ظرفیت 600 هزار تن ، احداث واحد آهن اسفنجی به ظرفیت 1.2 میلیون تن و احداث واحد کلاف سازی به ظرفیت 450 هزار تن در سال می باشند که واحد کلاف سازی تا خرداد سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد : برای احداث واحد کلاف سازی به ظرفیت 450 هزار تن با توجه به زیر ساخت های موجود و به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات شرکت ، تولید واحد مفتول و سیم فولادی از سایز 5.5 الی 16 میلیمتر از نوع ساده و آجدار با استفاده از تکنولوژی شرکت ایتالیایی POMINI برای تامین تجهیزات خارجی آغاز شده است.

وی ادامه داد : سرمایه گذاری این پروژه بالغ بر 20 میلیون یورو است که واردات بیش از 80 درصد از تجهیزات خارجی آن تاکنون به پایان رسیده است . این پروژه در خرداد 1403 به بهره برداری خواهد رسید و برای حدود 70 نفر اشتغال مستقیم در منطقه ایجاد خواهد کرد.

رحیم دیگر طرح توسعه ای شرکت را احداث واحد آهن اسفنجی به ظرفیت 1.2 میلیون تن اعلام کرد و گفت : این واحد با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد محصولات و تسهیل تامین خوراک واحد های فولاد سازی احداث شده است . وی خاطرنشان کرد :واحد احیای مستقیم به ظرفیت 1.2 میلیون تن از خرداد ماه سال 1401 آغاز شده و طبق برنامه ریزی انجام شده در خرداد ماه 1404 این طرح به بهره برداری خواهد رسید و برای حدود 150 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود .

وی همچنین افزود : احداث واحد فولاد سازی به ظرفیت 600 هزار تن از دیگر طرح های توسعه ای این شرکت است که با بهره گیری از تکنولوژیSTG ایتالیا با ظرفیت تولید 600 هزار تن شمش به ابعاد 6 الی 12 متر طراحی شده است که تاکنون بیش از 90 درصد از تجهیزات خارجی آن وارد کشور شده است.

رحیم زمان بهره برداری این طرح را پایان سال 1403 عنوان کرد و گفت : با آغاز بهره برداری از این طرح حدود 600 نفر به طور مستقیم در منطقه مشغول به فعالیت می شوند .

مدیر عامل شرکت صنایع و فولاد سرمد ابرکوه اظهار داشت: این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد به ظرفیت 450 هزار تن به سهامداری عمده شرکت های صنعتی و معدنی چادرملو ( حدود 52 درصد سهام ) و شرکت توسعه معادن فلزات ( تجلی حدود 48 درصد ) از سال 1395 در استان یزد - شهرستان ابرکوه به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: محصولات این شرکت انواع میلگرد A3 از سایز 8 الی 32 است که با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا یکی از با کیفیت ترین میلگرد های کشور را تولید می کند.

رحیم تاکید کرد : بهره گیری از تکنولوژِی ایتالیایی شرکتSTG منجر به اخذ تمامی استاندارد های بین المللی برای این شرکت شده که ورود به بازار های صادراتی را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به اقدامات زیر ساختی صورت گرفته برای اجرای طرح های توسعه ای شرکت ، گفت: تامین زیر ساخت های پروژه های در دست اقدام به عنوان یکی از ارکان اصلی پروژه ها همزمان با احداث واحد های صنعتی در حال پیگیری است. تامین آب به میزان 100 لیتر بر ثانیه از محل خطوط انتقال آب به ایران مرکزی ، تامین 150 مگاوات برق و تامین 50 هزار نرمال متر مکعب گاز از مهمترین پروژه های شرکت است.

دستاورد های شرکت

رحیم در تشریح دستاورد های شرکت در سال 1401 گفت : دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید از آغاز بهره برداری شرکت تاکنون ، بیشترین فروش محصول شرکت از بدو تاسیس تاکنون ، عرضه بیش از 650 هزار تن میلگرد در بورس کالا ، تولید اولین محصول میلگرد A4 و اخذ استانداردهای تولید و بومی سازی قطعات و تجهیزات واحد نورد و برنامه ریزی جهت تولید قطعات و تجهیزات واحد های فولاد سازی و احیاء مستقیم از جمله دستاورد های شرکت در سال 1401 بوده است

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.