خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۲۹۰۲

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا داد و ستد طلای آب شده ممنوع است؟

آیا داد و ستد طلای آب شده ممنوع است؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلای تهران می‌گوید: خرید طلای آب شده ممنوع نیست. توصیه ما به مردم این است که به جای خرید طلاهای آب شده مصنوعات طلا را خریداری کنند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که چرا خرید طلاهای آب شده به مردم توصیه نمی‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: شمش‌ها یا طلای آب شده قابلیت خرید و فروش در خارج از صنف طلا را ندارد؛ چرا که مردم عادی تخصص یا شناخت کافی درباره طلاهای آب شده ندارند و ممکن است با خرید طلاهای آب شده در ادامه مسیر دچار برخی خسارت‌ها شوند.

ایوب اکبری‌پور دیبازر افزود: طلاهای آب شده، مواد اولیه تولیدکنندگان هستند. نباید بر ابزار و مواد اولیه طلاسازان سفته بازی شود. توصیه ما به مردم این است که به جای خرید طلاهای آب شده مصنوعات طلا را خریداری کنند؛ چرا که طلاهای آب شده برای داد و ستد و معامله‌گری ساخته نشده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا داد و ستد طلای آب شده ممنوع است؟ پاسخ داد: ما نمی‌گوییم که خرید طلای آب شده ممنوع است. اینکه به مردم توصیه داریم از خرید طلای آب شده اجتناب کنند این است که مردم عادی شناخت کافی ندارند و نمی‌توانند درباره عیار طلای خام شده اظهار نظر کنند. بنابراین بهتر است که در این حوزه ورود نکنند.

اکبری‌پور دیبازر درباره چشم‌انداز قیمت طلا گفت: هرگز نمی‌توان چشم‌انداز قیمت طلا را مشخص کرد. این روزها پیش‌بینی قیمت طلا سخت‌تر از گذشته شده است. چرا که قیمت طلا براساس سه معیار همچون قیمت ارز، قیمت انس جهانی طلا و میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد. قیمت طلا یک قیمت جهانی است و تشکل‌های داخلی درباره چشم‌انداز آن اطلاع دقیقی ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    آره راست میگه برین مصنوعات طلا بخرین که بیشتر از قیمت طلا نرخ دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده و سودی که برمی دارند و … روش بکشند و اگر بخواهید فرداش بفروشید می بینید به نرخ کمتر از نصف قیمتی که خریده اید برمی دارن تازه اگر سرتون کلاه نرفته باشه