کد مطلب: ۷۹۸۸۶۴

خبر مهم وزیر بهداشت درباره داروهای خارجی

خبر مهم وزیر بهداشت درباره داروهای خارجی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به هیچ وجه تغییری در وضعیت ارزی داروها در سال جاری نخواهیم داشت، گفت: برای داروها به ویژه تجهیزات و لوازم مصرف پزشکی از ارز ترجیحی سال گذشته استفاده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین اللهی درباره حضورش در نشست روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: این نشست خوبی بود و سندیکاهای دارویی و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان حضور داشتند البته پیش از این نشست هم در سازمان برنامه و بودجه به توافقات خوبی رسیدیم که امیدواریم بر اساس این توافقات بسیاری از مشکلات حوزه دارویی را حل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مهمترین مساله در توافقات این است که به هیچ وجه تغییری در وضعیت ارزی داروها در سال جاری نخواهیم داشت و برای داروها به ویژه تجهیزات و لوازم مصرف پزشکی از ارز ترجیحی سال گذشته استفاده می‌شود و بر این اساس نگرانی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان رفع خواهد شد.

عین اللهی ادامه داد: نه تنها به تامین دارو به موقع توجه خواهیم کرد بلکه ذخایر دارویی را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد به گونه ای که در حال حاضر میزان ذخایر دارویی را به ۷۰ درصد رساندیم و امیدوار هستیم تا پایان سال آن را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم و طبیعی است که وقتی ذخایر دارویی مان وضعیت خوبی داشته باشد هر گونه کمبود دارویی را از این طریق رفع کنیم.

وی یادآور شد: قرار شد سازمان برنامه و بودجه مطالبات داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها را به موقع پرداخت کند تا بتوانند داروی مورد نیاز بیماران را تامین کنند.

وزیر بهداشت افزود: داروهای خاص بسیار گران قیمت هستند و برای بیماران خاص استفاده می‌شوند و مصرف عام ندارند و در همه داروخانه‌ها هم توزیع نمی‌شوند بلکه در داروخانه‌ها دولتی و دانشگاهی توزیع می‌شوند و به افراد مشخص شده ارائه خواهند شد البته صندوق بیماران خاص سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز فعالیت بیشتری را در ارتباط با تامین داروهای خاص خواهد داشت.

عین اللهی یادآور شد: در کمیسیون قیمت گذاری باید منافع تولیدکننده و مردم مدنظر قرار گیرد و با توجه به اطلاعات موجود قیمت گذاری انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.