کد مطلب: ۶۰۴۴۶۴

درآمد تعمیرکار لوازم خانگی در تهران

درآمد تعمیرکار لوازم خانگی در تهران

یکی از مزایای شغل تعمیرات لوازم خانگی بازار کار فعال آن است. تعمیرکاری که روی تعمیر وسایل خانگی مسلط باشد به هیچ عنوان بیکار نمی‌ماند. همچنین تعمیر لوازم خانگی جزو شغل‌های پرسود و پردرآمد می‌باشد.

در زمان‌های قدیم درآمد تعمیرکار لوازم خانگی مانند شغل‌های معمولی بازار بود زیرا تنوع لوازم خانگی بسیار کم بود. در حال حاضر تعمیرات لوازم خانگی یکی از شغل‌های فنی پرتقاضای بازار کار تعمیرات می‌باشد. تعمیرکاران لوازم خانگی تا یک دهه پیش به صورت تجربی و با کار کردن در کنار یک تعمیرکار دیگر به تدریج اصول و فنون تعمیرات لوازم خانگی را فرا می‌گرفتند. این پروسه مدت زمان زیادی طول می‌کشید و شاید تعمیرکار اطلاعات تئوری و پایه این لازم را نیز برای حرفه خود یاد نمی‌گرفت.

این مساله به طور طبیعی روی کیفیت، تنوع خدمات و همچنین درآمد تعمیرکار لوازم خانگی تاثیر زیادی می‌گذاشت به نحوی که خیلی از تعمیرکاران لوازم خانگی درواقع به تعویض‌کاران لوازم خانگی تبدیل می‌شدند. یعنی بعد از مرحله عیب‌یابی و پیدا کردن قطعه معیوب به دلیل عدم دانش فنی لازم مجبور به تعویض کلی قطعه می‌شدند که هزینه خیلی بیشتری را نیز روی دست مشتریان می‌‌گذاشت. البته این در حالتی بود که تشخیص قطعه معیوب با دقت لازم صورت می‌گرفت. در خیلی از موارد قطعات سالم به جای قطعات معیوب تعویض می‌شدند.

با شروع به کار آموزشگاه تخصصی تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان در تهران که البته از تمام شهرستان‌ها نیز کارآموز می‌پذیرد، کار آموزان زیادی به صورت اصولی برای تعمیرات لوازم خانگی آموزش دیدند و وارد بازار کار شدند. امروزه تقریبا می‌توان گفت کارآموزان این آموزشگاه که خود به تکنسین‌های خبره بازار کار تعمیرات مبدل شده‌اند سهم قابل قبولی از بازار کار تعمیرات را به خود اختصاص داده‌اند و نیاز به تعمیرکارات تخصصی لوازم خانگی را تا حدی برطرف کرده‌اند.

البته بازار تشنه تعمیرات لوازم خانگی هنوز به تعمیرکاران متخصص زیادی احتیاج دارد و آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان در تهران با برگزاری انواع کارگاه‌های عملی و تخصصی در حال برطرف کردن این نیاز کهنه بازار می‌باشد.

در این بررسی تخصصی، قصد داریم تمام ابعاد شغل تعمیرات لوازم خانگی و مهمتر از همه این سوال ذهن خیلی از علاقه‌مندان حرفه‌های فنی در مورد درآمد تعمیرکار لوازم خانگی در تهران را از نگاه بالا تحلیل کرده و با پمپاژ اطلاعات حقیقی کف بازار و شرایط واقعی موجود، تصمیم گیری نهایی را به کارآموزان این حرفه‌های فنی واگذار کنیم. با انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی

شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از شغل‌های بسیار پرتقاضای بازار کار تعمیرات می‌باشد. دلیل این امر شاید تنوع بالای لوازم خانگی و تاثیر آن بر درآمد تعمیرکار لوازم خانگی باشد و با توجه به استفاده مرتب، در طول زمان این وسایل دچار ایراداتی می‌شوند که روی عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد و باید حتما تعمیر شوند.

شغل تعمیرات لوازم خانگی شامل تعمیرات یخچال و فریزر، تعمیرات ماشین لباسشویی، تعمیرات ماشین ظرفشویی، تعمیرات ماکروفر و تعمیرات لوازم خرده‌ریز دیگر شامل جاروبرقی، اتو، چرخ گوشت، آبمیوه گیری و … می‌باشد. تعمیرکاران این رشته‌ها باید قادر باشند ابتدا به عیب‌یابی وسیله پرداخته و منبع مشکل را پیدا کنند و سپس با مهارت‌هایی که آموخته‌اند به برطرف کردن ایراد بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی مجزای تعمیرات هرکدام از این لوازم خانگی می‌پردازیم.

درآمد تعمیرکار یخچال و فریزر

یخچال‌ها از سال‌ها پیش در شکل‌ها و فرم‌های مختلف توسط تولید می‌شدند. هرچند یخچال‌های جدید سیستم‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرنی دارند. تغییرات در تکنولوژی ساخت یخچال باعث شده تعمیرکاران مرتب خود را با این پیشرفت‌ها بروز کنند تا قادر باشند این تعمیرات را انجام دهند.

یخچال‌های جدید دارای سیستم یخساز، برفک زدایی اتوماتیک و آبسردکن می‌باشند. هر کدام از این سیستم‌ها در صورت خرابی تعمیرات مربوط به خود را دارند. یخچال‌های جدید در بازار لوازم خانگی جای خود را باز کرده و در اکثر منازل ازین یخچال‌ها استفاده می‌شود.

یخچال‌ها و فریزرها خرابی و ایرادات رایجی دارند و کاربران هرساله برای تعمیرات این لوازم به تعمیرکاران لوازم خانگی مراجعه می‌کنند. به همین جهت بازار کار تعمیرات یخچال بسیار داغ است. درآمد تعمیرات یخچال و فریزر نیز بسیار بالاست و جزو شغل‌های پرسود محسوب میشود زیرا با توجه به تخصصی بودن این رشته، تعمیرکاران معمولا دستمزد بالایی را از مشتریان تقاضا می‌کنند و مشتریان هم مجبورند این هزینه‌ها بپردازند چون در غیر این صورت باید به تعویض کلی وسیله خود اقدام کنند.

IMG 20211207 102419

افرادی که بدنبال کسب درآمد ازین تخصص هستند ابتدا باید در دوره‌های تخصصی تعمیرات یخچال شرکت کنند. بهترین دوره تعمیرات یخچال، دوره‌ای است که شما در آن، تعمیرات یخچال را بصورت عملی و توسط تعمیرکاران خبره بازارکار آموزش ببینید. یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در زمینه آموزش تعمیرات یخچال ، آموزشگاه فنی پویان است. این آموزشگاه علاوه بر موارد بالا، تضمین یادگیری هم به کارآموزان خود می‌دهد. بطوریکه اگر کارآموزی مطلبی از کلاس را مسلط نشد، می‌تواند مجددا در آن دوره شرکت کند.

درآمد تعمیرکار ماشین لباسشویی

درآمد تعمیرکار ماشین لباسشویی در مقایسه با درآمد تعمیرکار لوازم خانگی دیگر خیلی خوب است. در سال‌های نه چندان قدیم اکثر زنان خانه‌دار لباس‌ها را به صورت دستی می‌شستند که کار وقت‌گیر و خیلی سختی بود. به لطف همکاری تکنولوژی و صنعت ماشین‌های لباسشویی اختراع شدند که شاید بتوان آن را یکی از مهمترین اختراعات صنعتی قرن خود نامید.

امروزه این ماشین‌های لباسشویی تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند و با توجه به اینکه در هفته چند بار از آنها استفاده می‌شود در اثر گذشت زمان دچار ایراداتی می‌شوند که نیاز به تعمیر و سرویس خواهند داشت. به دلیل اینکه این دستگاه بسیار سنگین است و حمل آن مشکل می‌باشد معمولا تعمیرکاران سیار برای تعمیر این دستگاه به منزل مشتریان می‌روند.

طبق گفته مدیر یکی از شرکت‌های خدماتی، تعداد تعداد قابل توجهی از تماس‌ها در روز برای سرویس انواع لوازم خانگی متعلق به ماشین‌های لباسشویی است. این در حالی است که تعمیرات این وسیله کاملا تخصصی است و دستمزد آن بالا است. به همین جهت شاید بتوان از انواع وسیله‌ها در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات ماشین‌های لباسشویی را در کنار تعمیرات یخچال از پردرآمدترین رشته‌های فنی تعمیرات در حوزه تعمیرات مکانیکی دانست.

IMG 20211207 102446

افرادی که بدنبال کسب درآمد ازین تخصص هستند ابتدا باید در دوره‌های تخصصی تعمیرات لباسشویی شرکت کنند. بهترین دوره تعمیرات لباسشویی، دوره‌ای است که شما در آن، تعمیرات ماشین لباسشویی را بصورت عملی و توسط تعمیرکاران خبره بازارکار آموزش ببینید. یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در زمینه آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزشگاه فنی پویان است. این آموزشگاه علاوه بر موارد بالا، تضمین یادگیری هم به کارآموزان خود می‌دهد. بطوریکه اگر کارآموزی مطلبی از کلاس را مسلط نشد، می‌تواند مجددا در آن دوره شرکت کند.

درآمد تعمیرکار ماشین ظرفشویی

در مقایسه با یخچال و ماشین لباسشویی، ماشین‌های ظرفشویی تازه واردتر هستند و زمان خیلی زیادی نیست که این وسیله‌ها جایگاه خود را در بازار لوازم خانگی پیدا کرده‌اند. ماشین‌های ظرفشویی زحمات و زمان زیاد لازم برای شستن ظرف‌ها را از دوش اعضای خانواده برداشته‌اند. البته هنوز استفاده از این ماشین‌های ظرفشویی به اندازه ماشین‌های لباسشویی رایج نشده و در خیلی از خانه‌ها از این وسیله استفاده نمی‌شود. البته این مساله روی بازار کار تعمیرات این دستگاه تاثیر زیادی نگذاشته است.

دلیل این امر استفاده خیلی زیاد از این وسیله است. اگر ماشین‌های لباسشویی در هفته دوبار استفاده شوند، ماشین‌های ظرفشویی در روز دوبار مورد استفاده قرار خواهند گرفت و همین امر باعث میشود استحلاک و خرابی این وسیله بالا باشد و هرچند این وسیله کمتر در خانه‌ها رایج شده است اما بازار کار آن همیشه فعال است و همین بازار کار فعال دلیل درآمد قابل قبول تعمیرکاران این لوازم می‌باشد. درآمد تعمیرکار ماشین ظرفشویی در مقایسه با درآمد تعمیرکار لوازم خانگی معمول قابل قبول است.

درآمد تعمیرکار ماکروفر

شاید خیلی از شما درست کردن کیک توسط مادرها در فرگاز یادتان باشد. هنگامی که فرگازها به بازار آمدند مادران خانه‌دار خیلی از درست کردن کیک در آنها ذوق زده و خوشحال می‌شدند. اما یک مشکل وجود داشت که البته هنوز هم این مشکل وجود دارد. سیستم فرگاز طوری است که بعد از حداکثر یک سال از کار می‌افتد. خیلی از ما در منزل یک فرگاز داریم که قسمت فر آن کار نمی‌کند.

بعد از مدتی ماکروفرها به بازار آمدند. این ماکروفرها سه مزیت عمده داشتند. یک اینکه در زمان بسیار کمتری به پخت کیک و غذا می‌پرداختند. دوم اینکه به غیر از صرفا پخت کیک و پیتزا و پیراشکی، از امکانات متنوع دیگری از جمله باز کردن یخ غذا، گرم کردن غذا و گریل کردن گوشت و مرغ را نیز بهره‌مند بودند. مزیت سوم این بود که مانند فرگاز خیلی زود از نمی‌افتند و می‌توان برای استفاده بلند مدت روی آنها حساب کرد.

تمام این مزایا در کنار اندازه خیلی کوچک و رومیزی این وسیله باعث شد خیلی از افراد به خرید این وسیله راغب شوند. امروزه به جرات می‌توان گفت از هر پنج خانواده سه تا از آنها از یک ماکروفر در آشپزخانه خود استفاده می‌کنند. برای همین بازار کار این رشته عالی و درآمد تعمیرکار ماکروفر در مقایسه با درآمد تعمیرکار لوازم خانگی درشت مثل یخچال و ماشین لباسشویی عدد قابل قبولی است.

درآمد تعمیرکار لوازم خانگی خرده‌ریز

درآمد تعمیرکار لوازم خانگی در تهران به موارد استفاده آن بین خانواده‌ها بستگی دارد. به با پیشرفت تکنولوژی وسایل خانگی زیادی برای راحتی کار اعضای خانواده و سریع‌تر و راحت‌تر انجام دادن کارها اختراع و وارد بازار شد. این وسایل شامل جاروبرقی، اتو، آبمیوه گیری، چرخ گوشت، غذاساز، همزن و … می‌شوند. خیلی از این وسایل جای خود را برای همیشه در خانه‌های مردم باز کردند اما برخی از آنها نیز به دلیل کاربرد محدودشان خیلی مورد توجه عموم قرار نگرفتند.

این وسایل خرده‌ریز معمولا خیلی مرتب استفاده نمی‌شوند و برای همین کمتر دچار ایراد می‌شوند. اما به دلیل تنوع لوازم خانگی خرده‌ریز، خرابی هرکدام از آنها محتمل بوده که نیاز است برای تعمیر آنها اقدام کرد. به همین دلیل نیز بازار کار تعمیر این لوازم همیشه فعال است اما شاید مانند بازار کار تعمیرات وسایلی مانند یخچال و ماشین لباسشویی پرسود نباشد ولی به هر حال تعمیرکاران لوازم خانگی از درآمد قابل قبولی برخوردار هستند.

تعمیرات برد لوازم خانگی

یکی از بازارهای کاری بسیار پرسود و پویا، بازار کار تعمیرات برد لوازم خانگی است. در تمام لوازم خانگی یک برد الکترونیکی قرار دارد که به اجزای مختلف دستگاه فرمان می دهد. متخصص تعمیرات برد لوازم خانگی در واقع قادر خواهد بود مشکل برد تمام لوازم خانگی را برطرف کند. چنین حرفه‌ای به طور طبیعی از بازار کار بسیار خوبی برخوردار خواهد بود زیرا خیلی از ایرادات لوازم خانگی ناشی از خرابی برد این وسایل می‌باشد.

شاید بتوان به جرات گفت درآمد یک تعمیرکار برد لوازم خانگی از درآمد تعمیرکار لوازم خانگی بیشتر است. تعمیرات بدر یک تخصص خاص می‌باشد که بسیار پرسود و درآمدزاست. در آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی در تهران تعمیرات برد تمام لوازم خانگی در دوره‌های جداگانه در کنار تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی آموزش داده می‌شود.

مزایا و معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی

حرفه تعمیرات لوازم خانگی مانند هر شغل دیگری دارای مزایا و معایبی می‌باشد. البته مزایای این شغل به طور حتم به معایب آن می‌چربد. یکی از مزایای شغل تعمیرات لوازم خانگی بازار کار فعال آن است. تعمیرکاری که روی تعمیر وسایل خانگی مسلط باشد به هیچ عنوان بیکار نمی‌ماند و در هر فصل از سال سفارشات مختلفی از مشتریان دریافت می‌کند. همچنین تعمیر لوازم خانگی جزو شغل‌های پرسود و پردرآمد می‌باشد. درآمد تعمیرکار لوازم خانگی در حال حاضر بسیار خوب است. از سویی دیگر تعمیرکار لوازم خانگی یک خویش فرما می‌باشد که ساعات کاری خود را خودش انتخاب کرده و با برنامه‌های زندگی هماهنگ می‌کند.

از معایب این شغل در کنار نیاز به کار فیزیکی که شاید کمی سخت باشد می‌توان به نبود بیمه اشاره کرد. بنابراین یک تعمیرکار مجبور است به طور آزاد خودش را بیمه کند. از طرف دیگر برای انجام این کار شاید لازم باشد به طور سیار کار کنید و برای انجام تعمیرات دائم به منازل شخصی مردم رجوع کنید که این مساله شاید برای برخی افراد کمی سخت باشد.

پردرآمدترین شغل تعمیرات لوازم خانگی

شغل تعمیرات لوازم خانگی به طور کلی شغل بسیار پردرآمدی است. شما می‌توانید متخصص تعمیرات یک یا چند نوع مختلف لوازم خانگی باشید. در آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی تعمیرات تمام انواع لوازم خانگی در یک پک کامل آموزش داده می‌شوند و شما می‌توانید با شرکت در این دوره یک تعمیرکار لوازم خانگی شوید.

اما برخی افراد ترجیح می‌دهند که در تعمیر یک نوع وسیله خاص متخصص باشند. برای همین هم این افراد در دوره‌های جداگانه لوازم خانگی شرکت می‌کنند. اگر قصد دارید در یک نوع وسیله متخصص باشید پیشنهاد ما به شما دو دوره جداگانه آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی و آموزش تعمیرات یخچال و فریزر می‌باشد. این دو وسیله معمولا از تقاضا، دستمزد و در کل بازار کار و بهتری برخوردارند.

شغل‌های فنی برای خانم‌ها

خانم‌ها بر خلاف باور عموم قادر هستند انواع کارهای فنی را انجام دهند. در آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان خانم‌ها به صورت مرتب در کلاس‌های تعمیرات برد لوازم خانگی شرکت می‌کنند. تعمیرات برد لوازم خانگی یکی از شغل‌هایی است که نیاز به ظرافت و صبر زیادی هنگام انجام کارها دارد و برای همین هم خانم‌ها در این شغل می‌توانند حتی موفق‌تر از آقایان عمل کنند. در حال حاضر تعمیرکاران برد لوازم خانگی خانم در بازار تعمیرات برد مشغول به کار هستند و بسیار نیز موفق عمل می‌کنند. درآمد یک تعمیرکار برد لوازم خانگی خانم در مقایسه با درآمد تعمیرکار لوازم خانگی آقا که به تعمیر تمام لوازم نیست مسلط است بسیار خوب است.

سرمایه لازم برای ورود به بازار تعمیرات لوازم خانگی

برای ورود به هر شغلی نیاز به کمی سرمایه است. خوشبختانه برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی نیاز است ابتدا آموزش ببینید. کلاس‌های آموزشی آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان در دو بخش تعمیرات مکانیکی و برد برگزار می‌شود. بعد از دوره نیز نیاز دارید به تهیه لوازم و ابزار لازم برای کار خود بپردازید. به غیر از این دو هزینه شما لازم نیست برای مورد دیگری هزینه کنید. البته این هزینه‌ها به زودی جبران خواهد شد زیرا درآمد تعمیرکار لوازم خانگی بسیار خوب است.

چگونه تعمیرکار لوازم خانگی شویم

تعمیر لوازم خانگی یک تخصص است. برای اینکه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی متخصص شوید ابتدا باید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در تهران شرکت کنید. آموزش‌ها باید عملی باشند زیرا تعمیر لوازم خانگی یک مهارت است. البته به دلیل اینکه آموزش‌ها در آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی پویان از صفر تا صد هستند و به پیش‌نیاز احتیاج ندارند در چند جلسه اول مطالب پایه‌ای به صورت تئوری آموزش داده می‌شود و سپس آموزش‌های عملی در کارگاه مجهز شروع می‌شوند. با شرکت در این دوره‌ها و کسب مدرک پایان دوره می‌توانید جواز کسب بگیرید و به طور مستقل وارد بازار کار شوید.

درمورد مجتمع آموزشی فنی پویان کافیست بدانید که آموزشگاه فنی پویان https://fannipuyan.com/ فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آغاز کرده و موفق به برگزاری دوره‌های تخصصی نصب و تعمیرات لوازم برقی و الکترونیکی شد. اکنون آموزشگاه فنی پویان https://fannipuyan.com/ در بسیاری که رشته‌های فنی و حرفه‌ای کارآموز می‌پذیرد و در کارگاه‌های مجهز خود به آموزش می‌پردازد. آموزشگاه فنی پویان برای کارآموزهای شهرستانی، خوابگاه تهیه نموده است تا با خیالی آسوده در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

جهت مشاهده دوره‌های آموزشگاه فنی پویان از لینک زیر استفاده کنید:

وبسایت فنی پویان: https://fannipuyan.com/

برای مشاوره رایگان جهت ثبت نام در دوره‌های آموزشی فنی پویان از با شماره‌های زیر در تماس باشید:

شماره مشاوره رایگان دور‌ه‌های آموزشی فنی پویان ۰۲۱۶۶۵۶۶۱۴۰

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آفرین
    خیلی ممنون