کد مطلب: ۶۸۴۷۶۴

درآمد حاصل از فروش نفت افزایشی شد/ جبران کسری بودجه با این درآمد

درآمد حاصل از فروش نفت افزایشی شد/ جبران کسری بودجه با این درآمد

وزیر اقتصاد دولت امروز سه‌شنبه ۴ مرداد در نشست خبری به سوالات خبرنگاران درخصوص درآمد حاصل از فروش نفت پاسخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: وصول درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات و درآمد حاصل از مالیات در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۵۸۰ و ۲۰۰درصد رشد داشته است.

ایرنا گزارش داد، احسان خاندوزی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: ۳۱ تیر وضعیت مالی دولت در سال ۱۴۰۱ تهیه شد و پایان سال وضعیت مجامع و شرکت‌های زیادی مشخص شد.

خاندوزی ادامه داد: مهار تورم بعد از افزایش قیمت‌ها در اردیبهشت و خرداد از اولویت‌های جدی رئیس‌جمهور بوده است. این موضوع تا پایان سال باید در اولویت ستاد اقتصادی دولت قرار بگیرد. عملکرد دولت در ۴ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد دولت تا حد خوبی در جبران کسری بودجه موفق بوده است.

وی از رشد ۴۸درصدی درآمد منابع بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۱۶درصدی هزینه‌ها خبر داد.

وزیر اقتصاد گفت: دولت روی این موضوع متمرکز بود تا بتواند درآمد پایدار بیشتری کسب کند. این یعنی جبران کسری بودجه در دستور کار دولت بود و در ۴ ماهه نخست امسال محقق شد.

احسان خاندوزی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ۵۸۰درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در ۴ ماهه نخست امسال بودیم. این موارد از موارد ذیل تبصره ۱۴ بود و این باعث شد دولت با تنخواه کمتری وضعیت مالی خود را سامان دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.