کد مطلب: ۱۹۹۸۹۱

درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری کره شمالی از دور زدن تحریم‌ها

درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری کره شمالی از دور زدن تحریم‌ها

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد کره شمالی در سال گذشته با صادرات ذغال سنگ، آهن، فولاد و سایر کالاهایی که شامل تحریم‌های این سازمان بوده‌اند، تحریم‌ها را به سخره گرفته است.

گزارش کارشناسان سازمان ملل نشان می‌دهد کره شمالی از طریق صادرات اقلام ممنوعه بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۷ موفق شده است ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته این گزارش محموله‌های ذغال سنگ با استفاده از تکنیک‌های گریز متعدد، مسیرها و تاکتیک‌های فریبنده به وسیله کشتی به چین، مالزی، کره جنوبی، روسیه و چین تحویل داده شده است.

شورای امنیت سازمان ملل سال گذشته چندین قطعنامه را برای محدودیت و ممنوعیت توسعه صادرات کره شمالی، با هدف قطع درآمد این کشور به منظور متوقف ساختن برنامه نظامی این کشور تصویب کرد.

آمریکا رهبری اعمال تحریم‌های اقتصادی ضد کره شمالی را پس از ششمین آزمایش اتمی و چندین نوبت آزمایش موشکی بالستیکی که نشان nhn خاک آمریکا به زودی در تیررس موشک‌های کره شمالی قرار خواهد گرفت، برعهده دارد.

هیات کارشناسی سازمان ملل دریافته است کره شمالی بسیاری از قطعنامه‌های اخیر را از طریق بهره‌گیری از زنجیره جهانی تامین نفت، استفاده از اتباع خارجی، ثبت شرکت در خارج از این کشور و سیستم بین‌المللی بانکی دور زده است.

هر چند که تاکنون هفت کشتی به دلیل نقض تحریم‌های سازمان ملل از طریق انتقال نفت و ذغال سنگ از پهلوگیری در بنادر جهان منع شده‌اند اما کارشناسان می‌گویند کارهای بیشتری باید برای مقابله با این فعالیت‌های غیرقانونی انجام شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.