کد مطلب: ۱۳۱۵۴۸

درخواست بازنشستگان از رئیس جمهوری برای اجرای بند قانونی مطالبات پیش از موعدی‌ها

درخواست بازنشستگان از رئیس جمهوری برای اجرای بند قانونی مطالبات پیش از موعدی‌ها

جمع یک صدنفره از بازنشستگان پیش از موعد کشور به نمایندگی از این گروه از بازنشستگان از رئیس جمهوری درخواست کردند دستور اجرای بند «ت» ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه را صادر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، «منصور دشستانی» نماینده بازنشستگان پیش از موعد درباره تجمع این گروه از بازنشستگان گفت: بیش از یکصد نفر از بازنشستگان پیش از موعد به نمایندگی از این گروه از بازنشستگان کشور امروز از ساعت 10 صبح در دفتر نهاد ریاست جمهوری جمع شدند و در نامه‌ای از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری درخواست کردند نسبت به دستور تسریع و اجرای بند ت ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اقدام کند.

وی افزود: در دیداری که چندی پیش با برخی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشتیم،‌ موضوع نگرانی بازنشستگان مشمول این مصوبه در مورد زمان اجرای آن با توجه به احکام قانون برنامه ششم توسعه و بند مرتبط با این قشر (بند«ت »ماده 28) مطرح شد و مسئولان مربوطه اعلام کردند این قانون اجرا و احکام این دسته از بازنشستگان اصلاح خواهد شد. اما هنوز خبری نیست.

وی افزود: مسئولان سازمان تامین اجتماعی گفته بودند به قانون تمکین خواهند کرد و فقط به فرصت برای کار کارشناسی نیاز دارند و پس از انجام کار کارشناسی، هماهنگی لازم با نمایندگان بازنشستگان انجام و نتیجه اعلام می‌شود.

به استناد قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مورخ پنجم شهریور ماه سال 86 که 12 هزار نفر از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی از طریق سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شدند، سازمان تامین اجتماعی مستمری آنان را بر اساس میانگین دو سال آخر سنوات خدمت محاسبه کرده بود در حالی که سازمان بیمه تامین اجتماعی سنوات ارفاقی را بر اساس آخرین حقوق مشمول کسور بیمه دریافت کرده بود.

بنابر بند «ت» ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی موظف شده است مستمری بازنشستگان پیش از موعد را بر اساس میانگین دو سال آخر بیمه‌پردازی سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.