کد مطلب: ۵۹۰۹۲۷

رئیسی:

فنلاند و اروپا نباید تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار گیرند

فنلاند و اروپا نباید تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار گیرند

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (دوشنبه) در هنگام دریافت استوارنامه «کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در ایران، گفت: امیدواریم در دوره مأموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان دو کشور باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت رئیس جمهور تأکید کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر لزوم پایبندی اروپا به تعهدات خود در قبال ایران، خطاب به سفیر جدید فنلاند گفت: امیدواریم در آستانه ۹۰ سالگی روابط دو کشور و در دوره مأموریت شما شاهد گسترش روابط ایران و فنلاند باشیم.

«کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار گفت: روابط دیپلماتیک دو کشور همیشه روابط خوبی بوده است و در آذرماه امسال این روابط ۹۰ ساله می‌شود.

سفیر جدید فنلاند، ایران را یکی از کنشگران کلیدی منطقه‌ توصیف کرد و با ابراز تمایل به همکاری با ایران در حل مسائل منطقه‌ای همچون افغانستان گفت: فنلاند در گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در ایران داشته و تمایل داریم اکنون به آن سطح از روابط بازگردیم.

کریستین دوسی سفیر جدید سوئیس در تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری برخوردار از تمدنی کهن و درخشان است، گفت: ایران و سوئیس بیش از صد سال است که روابط خوبی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد فعالیت‌ شرکت‌ها و فعالان اقتصادی سوئیس در ایران فراهم شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • از خرابه شام

    باشه اونا از خودشون اراده ای ندارن و فقط منتظر امر و فرمان شما بودن! خیلی زحمت می کشی از این شهر به اون شهر،کشف دستورات جدید و این حرفا واقعا سخته!