خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۲۹۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مطالبات مردمی از سهام عدالت ادامه دارد / سود سهام عدالت به کجا رسید؟

مطالبات مردمی از سهام عدالت ادامه دارد / سود سهام عدالت به کجا رسید؟

علی‌رغم این که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی سود 205 هزار تومانی سهام عدالت واریز می‌شود اما برخی از این افراد مدعی هستند که این مبلغ را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واریز سود سهام عدالت از روز شنبه سوم اسفند ماه آغاز شد و طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی همه کسانی که سهام عدالت دارند تا پایان هفته سود آن را دریافت خواهند کرد.

پیش لز آغاز واریزی‌ها علیرضا صالح میزان سود سهام عدالت برای برگه‌های سهام یک میلیون تومانی را 205 هزار تومان اعلام کرد.

اما پس از این که اولین واریزی‌ها در ابتدای هفته انجام شد، بسیاری از کسانی که برگه‌های سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند معترض شدند که مبلغ واریزی سود سهام برای آنها کمتر از مقداری است که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است برای سهام‌دارن واریز می‌شود، یعنی مبلغ 205 هزار تومان به ازای هر یک میلیون تومان سهام عدالت برای همه افراد واریز نشده است.

پس از آن علیرضا صالح در گفگو با تجارت‌نیوز جزئیات دیگری را از میزان سود سهام عدالت بیان کرد.

براساس اظهارات وی، سود ۲۰۵ هزار تومانی به ازای یک میلیون تومان سهام عدالت، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز می‌شود چون این افراد ۵۰ درصد تخفیف و ۵۰ درصد سهام عدالت دارند.

همچنین از آنجایی که مردم برای برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت که حدود ۱۰ سال پیش دریافت کرده‌اند پولی نپرداخته‌اند، ارزش واقعی این برگه‌های یک میلیون تومانی حدود ۵۳۰ هزار تومان است که سود این مقدار ۱۰۹ هزار تومان محاسبه شده است.

به گفته صالح، اگر فردی در آن زمان پول واریز می‌کرد و ۵۰۰ هزار تومان دیگر این سهام را می‌خرید، سهام عدالت آنها یک میلیون تومانی می‌شد و امسال ۲۰۵ هزار تومان سود دریافت می‌کرد. به طور مثال کسی که در زمان توزیع سهام عدالت، ۲۰۰ هزار تومان واریز کرده، سهام عدالت آن ۷۰۰ هزار تومانی است و سود سهام این فرد به طور مثال ۱۴۰ هزار تومان می‌شود.

بنابراین طبق گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، سود 205 هزار تومانی سهام عدالت برای همه افراد واریز نمی‌شود. اما در بین اظهارات دارندگان سهام عدالت، انتقادات مشمولان بهزیستی نیز وجود دارد.

یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوص نوشته است: «شوهرم ضایعه نخاعی دارد و تحت پوشش بهزیستی است اما مبلغ ۱۶۸ هزارتومان سهام عدالت گرفته چرا؟ مگر افراد تحت پوشش بهزیستی قرارنیست ۲۰۵ هزار تومان بگیره پس چرا شوهرم کم گرفته»

اظهار نظر برخی دیگر به این شرح است:

«من تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم و برگه سهامم از کمیته بهم دادن ده سال پیش ولی صدتومن واریز کردن دلیل اش چیه نمیدونم»

«چرا حق کمیه امدادیها که از همه ضیفت هستن رو مخورید صدو شصت تومان به حسابشون واریزکردین»

«شوهر من تحت نظر بهزیستی هست پس چرا براش ۱۰۹ریختن اینجا خوندم که برا بهزیستی ۲۰۵واریز میشه»

«پس چی شد کم کم رسیدیم وسط هفته هنوز هیچ چیزی واریز نشده مگه نگفتید امداد و بهزیستی در الویت هستند»

«بنده تحت پوشش بهزیستی هستم اما متاسفانه دروغ کذب هست که میگن ۲۰۵ هزار تومن ریختن برای بنده مبلغ ۱۷۰ هزارتومن واریز شده»

«گفته شده که به واجدین شرایط یعنی کمیته امداد و بهزیستی ۲۰۵ تومان واریز کردید . بنده ۱۰ سال پیش از طرف کمیته امداد سهام ا میلیونی دریافت کردم اما امروز مبلغ ۱۰۰ تومان واریزی داشتم چرا ؟»

«پدرومادرم تحت پوشش کمیته امداد هستند برای آنها ۱۰۵هزارتومان واریز شده شما گفته اید برای بهزیستی و کمیته امداد۲۰۵ هزار تومان واریز شده»

«من سرپرست خانوارتحت پوشش بهزیستی ۱۱۴تومان سهام عدالت ریختن حساب دلیلش چیه؟»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزاد

    سلام. من یه معلول تحت نظر بهزیستی هستم. کنار خیابان دستفروشی میکردم. کرونا زندگی من به هم ریخت الان محتاج 300 تومان برا دارو هستم سودسهام و عیدی بهزیستی به من ندادن . شما بگید من چه کار کنم از کی از کجا پول دارو تهیه کنم

  • ناشناس

    سلام سود سهام من و خوادم ندادن به کجا مراجعه کنیم

  • زهرا صادقی

    تحت کمیته اسفند برام سود نریختن

  • زهرا صادقی

    سود منو امسال اسفند ندادن تحت کمیته هستم

  • ناشناس

    به سایت مراجعه کردم میگه سوم اسفند 205 تومان واریز شده ولی بانک ملی چرا واریز نکرده حسابم هیچ گونه مشکلی نداره ترا خدا به داد ملت برسید به کجا مراجعه کنیم

  • ناشناس

    ما تخت پوشش کمیته امدادیم ولی سهام عدالت کلا دریافت نکردیم چرا؟

  • ناشناس

    به من اصلا اسفند ماه سود ندادند
    ارزش سهام یک میلیونی چطور برای یکی همان یک میلیون و برای دیگری کمتر از پانصد هزار مبشود؟

  • ناشناس

    سلام چند سال پیش که من سهام عدالت ثبت نام کردم برگه یک میلیون تومانی به من دادن ولی الان که وارد سایت شدم سهامم زده چهارصدو خورده ای معلوم نیست چجوریه

  • عبداله توحیدی

    من تحت پوشش کمیته امدادم ولی در سمامنه کد ملیمو نمیشناسه

  • داود

    من پسر معلول ذهنی هستش سهام عدالت پسرم را آزاد کردم حالا میرم احراز. هویت. قبول نمیشه. چرا.