کد مطلب: ۷۲۵۱۵۳

در کدام سایت‌های کاریابی می‌توان از رزومه‌ساز آنلاین استفاده کرد؟

در کدام سایت‌های کاریابی می‌توان از رزومه‌ساز آنلاین استفاده کرد؟

معمولا افرادی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا به‌عنوان نیروی کار مبتدی قصد ورود به بازار کار را دارند، ساخت و تهیه یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای را کاری دشوار می‌دانند.

آیا به دنبال ساخت یک رزومه حرفه‌ای هستید؟ معمولا افرادی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا به‌عنوان نیروی کار مبتدی قصد ورود به بازار کار را دارند، ساخت و تهیه یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای را کاری دشوار می‌دانند. اینجا است که استفاده از یک رزومه ساز آنلاین می‌تواند ساخت یک رزومه حرفه‌ای را در مدت‌زمانی کوتاه امکان‌پذیر نماید.

ایجاد یک رزومه جدید یا به‌روزرسانی سوابق حرفه‌ای در رزومه بدون استفاده از یک رزومه ساز آنلاین، حتی برای بسیاری از افراد با سابقه کاری مناسب، کاری دشوار و زمان‌بر خواهد بود. در این مقاله ضمن معرفی بهترین سایت های کاریابی در ایران، بهترین منابع آنلاین برای ساخت یک رزومه‌ حرفه‌ای و استاندارد را به شما معرفی خواهیم نمود.

مزیت های سایت های کاریابی

اغلب افراد جویای کار که سال‌ها در بازار کار مشغول به کار بوده‌اند، به‌خوبی با دشواری‌های کاریابی در سال‌های گذشته آشنایی دارند. در گذشته کاریابی به‌سادگی امروز نبود که شما بتوانید یک رزومه حرفه‌ای را در عرض چند دقیقه، با استفاده از یک رزومه ساز آنلاین بسازید و تنها با چند کلیک، آن را برای تعداد زیادی از آگهی های استخدامی ارسال کنید. در سال‌های نه‌چندان دور برای پیدا کردن فرصت های شغلی موجود در یک منطقه، کارجویان باید یک یا چند روزنامه را به شکل روزانه خریداری می‌کردند.

در صورت دسترسی به آگهی های استخدامی در روزنامه‌ها، هزینه برقراری تماس تلفنی یکی دیگر از هزینه‌های رایج در فرآیند کاریابی بود. به شکلی که افراد جویای کار بعد از پیدا کردن آگهی های استخدام و تماس با کارفرما، باید برای تحویل رزومه کاری خود به محل شرکت مراجعه می‌کردند.

در این حالت ممکن بود تعداد زیادی از کارجویان در محل شرکت حضور داشته باشند. در این صورت زمان زیادی از کارجویان گرفته می‌شد. این در حالی است که احتمال رد شدن رزومه کاری هم وجود داشت. درنتیجه افراد جویای کار معمولا زمان و هزینه زیادی را برای پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب صرف می‌کردند.

امروزه سایت های کاریابی در ایران فرآیند پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب را بسیار آسان و خوشایند کرده‌اند. کارجویان بدون نیاز به خروج از منزل و در هر ساعتی از شبانه‌روز، می‌توانند به تعداد بسیار زیادی از آگهی های استخدامی دسترسی داشته باشند.

امکان ارسال رزومه به تعداد دلخواهی از آگهی های استخدامی و پیگیری وضعیت رزومه‌های ارسالی به شکل آنلاین، یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم استفاده از سایت های کاریابی است. در ادامه به برخی دیگر از مزیت های استفاده از یک سایت کاریابی در ایران اشاره خواهیم کرد:
- وجود پنل کاربری جداگانه برای کارجویان و کارفرمایان
- امکان ساخت رزومه به زبان فارسی و انگلیسی
- امکان دریافت جدیدترین اخبار استخدامی از طریق ایمیل و پیامک
- دریافت استخدام‌های سراسری و دولتی
- مشاهده آگهی های استخدامی بانک‌ها
- مشاهده آگهی های استخدام شرکت‌های خصوصی
- دریافت مطالب آموزشی در حوزه استخدام و کاریابی در ایران
- اطلاع از جدیدترین آمار بازار کار در رشته‌های تحصیلی مختلف
- دسترسی به ماشین‌حساب حقوق و دستمزد در فرصت های شغلی مختلف
- امکان تفکیک آگهی های استخدامی بر اساس شرایط کاری
- امکان مشاهده آگهی های استخدامی بر اساس شهر محل سکونت، حداقل دستمزد و مزایای کاری

بهترین سایت های کاریابی در ایران برای ساخت رزومه

در سال‌های اخیر به دلیل استفاده روزافزون از منابع کاریابی آنلاین و جایگاهی که این شیوه کاریابی در بین کارجویان و کارفرمایان پیدا کرده است، بر تعداد سایت های کاریابی در ایران افزوده شده است. همین موضوع ممکن است انتخاب بهترین سایت کاریابی را برای کارجویان و کارفرمایان با مشکل مواجه نماید.

یکی از مواردی که می‌تواند در انتخاب بهترین سایت کاریابی در ایران موردتوجه کارجویان و کارفرمایان قرار گیرد، تعداد آگهی های استخدامی منتشرشده در یک سایت است. این موضوع نشان می‌دهد که تا چه اندازه یک سایت کاریابی، توانایی پوشش اخبار استخدامی در فرصت‌های شغلی مختلف را دارا است.

از دیگر مواردی که می‌تواند بر میزان محبوبیت سایت های کاریابی در ایران اضافه نماید، وجود یک رزومه ساز آنلاین قوی است. به‌عنوان‌مثال هراندازه قالب های رزومه در رزومه ساز آنلاین متنو‌ع‌تر و از جذابیت بالاتری برخوردار باشند، کارجویان بیشتری به استفاده از خدمات سایت های کاریابی ترغیب خواهند شد. با افزایش تعداد کاربران سایت، کارفرمایان می‌توانند آگهی های استخدامی خود را در دسترس تعداد بیشتری از افراد جویای کار قرار دهند.

درنتیجه رزومه‌ سازهای آنلاین، تأثیر زیادی بر افزایش میزان رضایت کارجویان و کارفرمایان از سایت های کاریابی خواهند داشت. در ادامه به معرفی بهترین سایت های کاریابی در ایران می‌پردازیم. این سایت‌ها امکان ساخت یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای را با کمک یک رزومه ساز آنلاین، برای کارجویان فراهم می‌کنند.

سایت ای استخدام

سایت ای استخدام را می‌توان یکی از بهترین سایت های کاریابی در ایران دانست. این سایت کاریابی روزانه تعداد بسیار زیادی از آگهی های استخدامی در فرصت های شغلی مختلف را منتشر می‌کند. با ورود به سایت ای استخدام و کلیک روی عبارت «رزومه ساز» در منوی سایت، می‌توانید رزومه‌ای بسیار حرفه‌ای را ایجاد نمایید.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رزومه ساز آنلاین در سایت ای استخدام، رزومه نویسی با استفاده از قالب های رزومه در رنگ‌بندی‌های مختلف است. در ادامه برخی دیگر از مزیت های استفاده از رزومه ساز آنلاین در سایت ای استخدام، آورده شده است:
- امکان دانلود فایل pdf رزومه
- وجود قالب های رزومه در 3 نسخه
- امکان انتخاب فونت نستعلیق
- امکان افزودن نتایج تست شخصیت شناسی به رزومه
- اختصاص بخش جداگانه برای مقالات و کتاب‌های تألیفی
- امکان قرار دادن لینک سایت شخصی یا پروفایل در رزومه کاری
- اختصاص بخش جداگانه برای مدارک و گواهینامه‌ها
- امکان افزودن پروژه‌ها، مهارت‌ها و سوابق کاری در بخش‌های جداگانه
- امکان ایجاد تغییر در اولویت‌بندی بخش‌های مختلف رزومه
- اختصاص کد QR و امکان بارگذاری عکس کارجو در رزومه

همچنین این سایت با قرار دادن نمونه رزومه‌هایی در فرصت های شغلی مختلف، افراد جویای کار را با نحوه رزومه نویسی در مشاغل مختلف آشنا می‌کند. بااین‌حال رزومه ساز آنلاین در سایت ای استخدام، یک رزومه ساز انگلیسی محسوب نمی‌شود. درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت رزومه انگلیسی، حتما به یکی از سایت های کاریابی که در ادامه به اسامی آن‌ها اشاره شده است، مراجعه کنید.

جاب ویژن

سایت جاب ویژن را می‌توان یکی دیگر از بهترین سایت های کاریابی در ایران دانست که توجه ویژه‌ای به ساخت یک رزومه حرفه‌ای و استاندارد دارد. شما با استفاده از رزومه ساز آنلاین جاب ویژن می‌توانید رزومه فارسی و انگلیسی موردنظر خود را به‌راحتی و در عرض چند دقیقه بسازید.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد رزومه ساز آنلاین جاب ویژن، می‌توان به امکان افزودن فایل معرفی صوتی به رزومه کاری اشاره کرد. در ادامه برخی دیگر از مزیت های استفاده از رزومه ساز آنلاین جاب ویژن آورده شده است:
- امکان افزودن خلاصه‌ای از رزومه در بخش ابتدایی رزومه کاری
- نمایش موارد تکمیل‌نشده در رزومه برای کارجو
- امکان افزودن فایل ضمیمه به رزومه کاری
- امکان افزودن لینک نمونه کارها در رزومه به تعداد دلخواه
- اختصاص بخش جداگانه برای نمایش نتایج تست شخصیت شناسی
- اختصاص بخش جداگانه برای فعالیت‌های داوطلبانه
- امکان افزودن پروژه‌ها، کتاب‌ها، سوابق شغلی و مهارت‌ها در بخش‌های جداگانه
- امکان انتخاب مهارت‌ها از لیست مهارت‌های پیشنهادی جاب ویژن
- دریافت آدرس منحصر به فرد رزومه
- امکان اشتراک‌گذاری رزومه در شبکه‌های اجتماعی

ایران تلنت

یکی دیگر از سایت های معتبر درزمینه کاریابی و استخدام، سایت ایران تلنت است. شما با مراجعه به سایت ایران تلنت، می‌توانید برای پیدا کردن آگهی های استخدامی و کاریابی در شهرهای مختلف کشور اقدام کنید. همچنین در سایت ایران تلنت، امکان ساخت رزومه فارسی و انگلیسی را خواهید داشت. در ادامه برخی از مزیت‌ های استفاده از این سایت استخدامی و کاریابی آورده شده است:
- امکان ارسال رزومه به کارفرمایانی خارج از ایران تلنت
- پیش‌نمایش رزومه در حالت رزومه فارسی و رزومه انگلیسی
- امکان افزودن خلاصه‌ای از رزومه به رزومه کاری
- اختصاص بخش‌های جداگانه برای مهارت شغلی، سوابق تحصیلی، تجربه کاری، آزمون‌ها و حقوق درخواستی
- ارائه 2 نسخه مجزا برای هریک از رزومه‌های فارسی و انگلیسی

سایت جابینجا

سایت جابینجا یکی از سایت های معتبر برای دریافت اخبار استخدامی و کاریابی در ایران است. این سایت معمولا با رابط کاربری ساده و کاربرپسند خود شناخته می‌شود. از ویژگی‌های رزومه ساز آنلاین سایت جابینجا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
- امکان به‌روزرسانی منظم و همیشگی رزومه
- امکان به اشتراک‌گذاری رزومه
- ساخت رزومه کاری در کمتر از 10 دقیقه
- امکان دریافت فایل پی‌دی‌اف رزومه
- امکان شخصی‌سازی آدرس منحصر به فرد رزومه
- اختصاص بخش‌های جداگانه برای سابق شغلی، سوابق تحصیلی و مهارت‌های حرفه‌ای
- اختصاص بخش جداگانه برای ترجیحات شغلی در رزومه
- ساخت رزومه کاری با استفاده از نمونه رزومه‌های موجود در سایت
- امکان افزودن مزایای شغلی موردنظر کارجو به رزومه کاری

جمع‌بندی

در این مقاله به مزیت های متعدد استفاده از سایت های کاریابی در ایران اشاره کردیم. همچنین با معرفی برخی از سایت های معتبر درزمینه استخدام و کاریابی که دارای یک رزومه ساز آنلاین هستند، شما را در انتخاب بهترین سایت کاریابی در ایران یاری نمودیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.