کد مطلب: ۶۶۳۶۲۴

جزئیات سرقت از بانک ملی/ خسارات محدود به صندوق امانات

جزئیات سرقت از بانک ملی/ خسارات محدود به صندوق امانات

بانک ملی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تعطیلات خردادماه سارقان به یکی از شعبات بانک ملی در تهران نفوذ کردند و محتویات حدود ۲۵۰ صندوق امانت را به سرقت بردند.

تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو‌به‌روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.

نحوه ورود سارقان به بانک

به نقل از فارس ، کسب اطلاع کرد که سرقت در پنجشنبه شب و در ساعات بامدادی روز ۱۳ خرداد به وقوع پیوسته و سارقان از طریق درب پشت ساختمان که در داخل پارکینگ داخلی وجود دارد با تخریب و بریدن قفل وارد ساختمان شده و بعد از برش دادن در گاوصندوقی بزرگ و بر هم زدن رمز آن به محوطه صندوق امانات بانک وارد شده اند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۲۵۰ صندوق امانات تخریب شده اما محتویات فقط ۱۶۹ صندوق تخلیه شده است.

گفتنی است سارقان بعد از سرقت از درب پشتی بانک _که در داخل پارکینگ قراردارد و قفلش را شکسته بودند_ خارج شده و دوباره بر روی آن در «قفل» زده و درنهایت از پارکینگ خارج شدند.

لازم به ذکر است که روز گذشته بعد از ورود کارمندان به بانک ، سرقت به پلیس اطلاع داده شد.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که پلیس به تعدادی سوظن داشته و چند نفر را هم بازداشت کرده است.

سرقت از بانک ملی

به نقل از مهر ، بر اساس این خبر، به دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند و همین امر باعث شده است که آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد.

بر اساس اعلام منابع آگاه همچنین سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد اما به دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده است رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرد و فکر کرد مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.

حجم و عدد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست چراکه بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است؛ همچنین پرونده این سرقت در اداره ۱۷ پلیس آگاهی در دست بررسی و پیگیری است.

بانک ملی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

دستگیری سارقان صندوق امانات بانک در حال پیگیری است

علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس اگاهی پایتخت در خصوص سرقت ا ز صندوق امانات یکی از بانک‌های خیابان انقلاب، بیان داشت: به محض اطلاع از وقوع سرقت پیگیری‌های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد.

لازم بذکر است چند نفر از کارکنان بانک که در بررسی‌های اولیه در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته اند تحت نظر هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

تعهد بانک ملی ایران به جبران خسارت اموال مسروقه از صندوق‌های اجاره‌ای

بانک ملی ایران جبران کامل خسارات وارد شده به صاحبان صندوق های اجاره ای را متعهد می‌شود.

به نقل از ایلنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این خصوص هماهنگی های لازم با مقامات قضایی جهت تعیین بازپرس ویژه برای حضور در محل و رسیدگی به درخواست های متقاضیان بعمل آمده و با هماهنگی مقام قضایی و در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام صورت خواهد پذیرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان اینا از کجا میدونن توی صندوق امانات چی بوده که می‌خوان جبران خسارت کنن؟

  • اشکان

    پول وقتی نباشه و همه چیز گرون شه همینه !! پل عابرپیاده هم دزدیده شده ، کلا فلز و یه جا ببینند میدزدند ، این که بانک بوده و طلا و پول!!

  • حمید

    اتفاقن اینطور نیست محتویات صندوق امانت صورتجلسه میشه و هرچی ک داخلش باشه باید بانک درجریان باشه و ثبت بشه براهمین میگ ک خسارت میده وگرنه اونطور باشه همه هر ادعایی کنن ک نمیشه.

  • ناشناس

    چرا باید تهمت وافترا والفاظ نامناسب زده شود چرا ؟‌ما خسته شدیم ما می‌خواهیم حرفهای عاقلانه عادلانه بادید باز ودانش کافی ببینیم وبشنویم این مملکت هنوزهم پرازانسانهای فرهیخته فهیم خداشناس وخداترس هست

  • ناشناس

    هیچکس اینو فکر نمیکنه که کار خودشون بوده ومیخواستن مال مردم رو هاپولی کنن وبعدش بزنن زیر همه چی.یعنی اینطورجاها یه نگهبان نداره؟زهی خیال باطل

  • سمیرا

    عجبببببببب.ولی طرف یا خانه کاغذی رو دیده یا فیلم سرقت بانک و

  • رضا

    وقتی بانک هیچ مدرکی به واگذار کننده که اموال خودشو در صندوق گذاشته نمیده چطوری میشه ثابت کرد که چه چیزی توی صندوق بوده ؟؟ برای من که یک مقدار طلا داشتم ودر صندوق امانات یکی از بانکها گذاشتم گفتن هیچ چیزی ثبت نمیشه چی گذاشتم توی صندوق !! بهتره برم هر چی دارم از توی صندوق بردارم مثل دوران قدیم چال کنم

  • ناشناس

    این کار ادم عادی نیست . به احتمال ممکنه کار خود بانکی ها بودع

  • ناشناس

    نه دوستان من خسارت از روی مبلغ بیمه ص رت میگیره علکی نیست
    روز اول هر چی بگی ارزش امانتتو باید بیمش بدی
    حالا از وی بیمه حسارت میده
    کاری به این ندا ه که چی تو بوده تو میتونی یه جفت جوراب دکس دخترتو ۱۰۰ ه ار دلار ارزش بهش بزاری پس بیمشو ازت پیگیرن حالا که سرقت شده همون ص۰۰ هزار دلار رو با کسر اندکی مالیات و غیره بهت میدن این جوریه

  • ناشناس

    درود به کارآگاهان آگاهی که موفق شدند این باند را شناسایی و دستگیر کنند ولی متاسفانه موردی است چون خونه مرا نزدیک 7 ماه است دزد زده و تقریبا دزد مشخص بود ولی آگاهی هیچ اقدام مثبتی انجام نداد جالب اینکه گفتند اگه دزدها را احضار کنیم(نه دستگیر) اعتراف نکنند پرونده بسته میشه دست تو تو اموالت بند نمیشه،،، جالب نیست