خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۸۸۹۲

در جلسه ستاد اقتصادی دولت صورت گرفت؛

دستور بورسی رئیس جمهور / رونق بخشی به بورس هرچه سریعتر اجرایی شود

دستور بورسی رئیس جمهور / رونق بخشی به بورس هرچه سریعتر اجرایی شود

رئیس جمهور گفت: انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، هدایت نقدینگی و کنترل قیمت‌ها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه‌داری باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا مردم شاهد آثار مثبت آن در اقتصاد کشور باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، یکصد و چهل و هفتمین جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح شنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، برگزار شد.

رئیس جمهور در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در زمینه روند کاهشی رشد نقدینگی در سال جاری نسبت به سال ۹۸، بر ضرورت تسریع در فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌های دولتی که از سیاست‌های عمده اقتصادی دولت است، تاکید کرد و افزود: انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، هدایت نقدینگی و کنترل قیمت‌ها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه‌داری باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا مردم شاهد آثار مثبت آن در اقتصاد کشور باشند.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد و برنامه انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۹ ارائه و در زمینه چگونگی انتشار و عرضه آن بحث و تبادل نظر شد.

روحانی افزود: سیاست هدایت نقدینگی موجود کشور باید به سمت تولید و سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه بوده و همچنین اوراق مشارکت هم به سرمایه گذاری و تقویت زیرساختها و پروژهای عمرانی کشور کمک کند.

رئیس جمهور ادامه داد: با هماهنگی و همکاری کامل میان دستگاه‌های ذیربط برنامه زمان بندی عرضه اوراق مشارکت به نحو شفاف اعلام و اجرا شود تا امکان مشارکت فعالان اقتصادی در بازار پول و سرمایه به طور کامل فراهم گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    آقای رییس جمهور عزیز.لطفا برای رونق بورس ابتدا هسته معاملات رو بروز کنید و بر کار کارگزاری ها نظارت داشته باشید و قوانینی برای جبران خسارت کاربران تصویب کنید تا قطعی و هنگی آگاه و مفید دیگر ادامه پیدا نکند!

  • مريم

    چرا کارگزاری ها که حتی جواب تلفن را هم نمی دهند وهیچ خدماتی به سهامدار نمیدهند به جز در اختیار قرار دادن یک نرم افزار نفتی که اونم اغلب موجب زیان سهامداران میشود و ماهیانه میلیاردها تومان کارمزد دریافت میکنند ….!!!!رونق بورس با این خدمات تضاد دارد

  • ناشناس

    تشکر

  • مريم

    امان از دست کارگزاری فارابی …!!!!مجوز کارگزاران خاطی رو باطل کنید بسه دیگه این همه سال درامد هزاران میلیاردی

  • ناشناس

    رییس جمهور بسیار محبوب . لطفا دستور بفرمایید زیر ساختها را اندازه آنچه که از بورس انتظار دارید فراهم کنند همین ها و بس. آگاه چهارشنبه و امروز میلیاردها ضرر زد به مردم . هیچ مسئولی هم بهش نگفت بالا چشت ابروه