کد مطلب: ۲۵۲۱۸۴

دستور وزیر تجارت و صنایع عمان برای حل مشکلات بازرگانان ایرانی در این کشور

دستور وزیر تجارت و صنایع عمان برای حل مشکلات بازرگانان ایرانی در این کشور

هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در مسقط برگزار می‌شود.

«علی بن مسعود السنیدی» وزیر تجارت و صنایع عمان در دیدار اخیرش با حجت الاسلام «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط دستور داد: مشکلات موجود بازرگانان ایرانی در عمان حل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این دیدار که با هدف تقویت و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور انجام شد، دو طرف درباره مسایل مرتبط با هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و عمان قرار است ششم و هفتم تیر ماه آینده در مسقط برگزار شود.

یکی از مسایل مهم مطرح در این نشست امضای موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور است که پیشنهاد آن پیشتر از سوی قیس بن یوسف، رئیس اتاق بازرگانی عمان مطرح شد.

ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال‌های اخیر همکاری های تجاری دو کشور رشد سریعی داشته است.

چنان که محسن ضرابی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان پیشتر اعلام کرده بود: «در حالی که بازرگانان ما در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نمی‌توانند به راحتی فعالیت اقتصادی کنند، در عمان برای ایرانیان تمهیداتی در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن افتتاح حساب و نقل و انتقال پول از بانک‌های عمانی است. ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند، اجازه صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های ایرانی دارند و شرکت های عمانی نیز این ضمانت نامه‌ها را قبول دارند.

بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، در سال گذشته شمسی، بیش از 25 هیات تجاری خصوصی بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور مبادله شده است و حضور بازرگانان ایرانی و عمانی در شهرهای مختلف دو کشور نیز رشد خوبی داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.