کد مطلب: ۱۸۴۷۱۳

دستگاه تولید آب از رطوبت هوا طراحی و ساخته شد

دستگاه تولید آب از رطوبت هوا طراحی و ساخته شد

دستگاه تولید آب از رطوبت هوا به کمک سیکل تبرید تراکمی در مقیاس نیمه‌صنعتی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی طراحی و ساخته شد.

دستگاه تولید آب از رطوبت هوا به کمک سیکل تبرید تراکمی در مقیاس نیمه صنعتی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی با موفقیت طراحی و ساخته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه پژوهش‌های انجام شده در این پژوهشگاه که با هدف تولید آب از رطوبت هوا انجام شد، دستگاه تولید آب آشامیدنی با ظرفیت 10 تا 35 لیتر با توجه به شرایط متفاوت رطوبت در هوا و در مقیاس نیمه صنعتی طراحی و ساخته شد و در جلسه هفتگی شورای معاونان سازمان با حضور علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رونمایی شد.

این دستگاه از سیکل تبرید تراکمی و چیدمان کمپرسور، چگالنده و تبخیر کننده تشکیل شده است و یک منبع جایگزین مناسب جهت تامین آب خالص است.

نقاط شبنم در دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در بالاترین سطوح عمل می‌کنند و با مصرف حداقل برق، آب با کیفیت بالا را پس از هفت مرحله فیلتراسیون تولید می‌کند.

شایان ذکر است با بومی شدن فناوری ساخت این دستگاه می‌توان آن را با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار داد و گام بزرگی در ارتقاء سطح علمی کشور برداشته می‌شود.

همچنین با صنعتی شدن و دستیابی به دانش فنی تولید صنعتی این دستگاه می‌تواند جهت تامین آب مصرفی سایر صنایع، تولید آب در سکوها و کشتی‌های نفتی و تأمین آب مورد نیاز در بخش‌های خدماتی، بیمارستانی، اداری و خانگی گسترش یابد.

پیش‌تر در مهرماه سال جاری در خبرها آمده بود به ابتکار و پیشنهاد علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای اولین بار در کشور، استفاده از روش سرمایش ترموالکتریک برای تولید آب از رطوبت هوا مورد تحقیق قرار گرفت و دستگاه تولید آب آشامیدنی در مقیاس آزمایشگاهی، با ظرفیت 5/0 تا 2 لیتر آب در روز بسته به شرایط رطوبت در هوای شهری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران طراحی و ساخته شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.