کد مطلب: ۱۳۳۹۷۰

انتقاد معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از موضع اشتباه یک خبرگزاری؛

دستگاه متولی پایش فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی است

دستگاه متولی پایش فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی است

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگاه متولی پایش و ارایه برنامه‌های کلی بهبود فضای کسب و کار را وزارت امور اقتصادی دانست و با اشاره به عدم ارتباط آیین‌نامه قانون بهبود فضای کسب و کار به وزارتخانه متبوع خود، از موضع‌گیری غلط یکی از خبرگزاری‌ها در این خصوص اظهار گلایه کرد.

حسین ابویی مهریزی با اشاره به درج خبری با عنوان «نعمت‌زاده پس از چهار سال به فکر ابلاغ آیین‌نامه قانون بهبود فضای کسب و کار افتاد» در یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور، گفت: موضوع مصوبه اخیر هیات دولت و خبر مهندس نعمت‌زاده ارتباطی به آیین‌نامه قانون بهبود فضای کسب و کار ندارد و آن خبرگزاری بر اساس تشابه موضوعی و به اشتباه موضع‌گیری دلخواه خود را تنظیم و منتشر کرده است.

در گزارش تجارت‌نیوز، وی دستگاه متولی پایش و ارایه برنامه‌های کلی بهبود فضای کسب و کار را وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی کرد و افزود: این وزارتخانه در راستای مسئولیت خود و با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و به منظور ارتقای جایگاه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار اقدام به تدوین برنامه اجرایی با تقسیم کار ملی برای دستگاه‌های مرتبط کرده است.

ابویی مهریزی با اشاره به اینکه اخیرا در جلسه هیات دولت این برنامه اجرایی مطرح و تصویب شده که توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: مهندس نعمت‌زاده به عنوان عضو هیات دولت خبر تصویب برنامه اجرایی ارتقای جایگاه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار و مقررات‌زدایی را اعلام کرده است که این کار متداول بوده و وزارت و رؤسای دستگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف به ویژه پس از پایان جلسات دولت یا جلسات مشابه در پاسخ به سوالات خبرنگاران، به برخی از مصوبات جلسه اشاره می‌کنند‌.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از عملکرد دولت در خصوص ارتقای رتبه ایران در شاخص سهولت انجام کسب وکار (Doing Business) از رتبه ۱۵۲ به ۱۲۰، اظهار کرد: با تداوم تلاش‌ها و اجرای برنامه مذکور در بند یک، جایگاه جمهوری اسلامی ایران ارتقا خواهد یافت.

ابویی مهربزی در پایان تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی و عزم جدی دارد که در کنار سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی، نسبت به انجام ماموریت و وظایف محوله در این خصوص بیش از پیش اهتمام ورزد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.