کد مطلب: ۶۶۴۹۷۶

سارقان بانک ملی دستگیر شدند/ کشف بخش اعظمی از امانات مسروقه + فیلم

سارقان بانک ملی دستگیر شدند/ کشف بخش اعظمی از امانات مسروقه + فیلم

پلیس آگاهی تهران بزرگ لحظاتی پیش از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد. متهمان ۱۳ نفر هستند که در شهرهای مختلف ایران و ترکیه به دام افتادند. حال پرسش افکار عمومی این است که این صندوق‌ها به بانک بازگردانده می‌شوند یا خیر؟ آن‌طور که رئیس پلیس پایتخت می‌گوید، بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم کشف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز پلیس آگاهی تهران بزرگ لحظاتی از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد. تعداد متهمان فعلا ۱۳ نفر اعلام شد که دو شهرهای مختلف کشور متواری بودند.

در همین زمینه رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: یکی دو روز است که سارقان بازداشت شده‌اند. تقریبا تمامی سارقان و مرتبطان این سرقت که بعضی داخل و بعضی خارج از کشور بودند بازداشت شده‌اند.

سردار حسین رحیمی توضیح داد: بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم کشف شد. آن‌طور که او می‌گوید: از عوامل بانک کسی نقش مستقیم در این سرقت نداشت، اما قصوراتی متوجه آن‌هاست.

رحیمی افزود: ۱۰ نفر از متهمان به سرقت در داخل و سه نفر توسط اینترپل دستگیر شده‌اند و در حال انتقال به کشور هستند.

در این بین اما مردم، به‌ویژه مال‌باختگان بانک ملی، خواستار شفافیت بیشتر در این زمینه هستند. شهروندان می‌خواهند مشخصات کامل سارقان و نحوه دسترسی آن‌ها به صندوق امانات و سیستم‌های امنیتی کاملاً روشن شود.

پلیس آگاهی نیز برای اطمینان‌بخشی به مردم تصاویری منتشر و اعلام کرد که اموال مسروقه ضبط شده‌اند.

IMG 20220610 123538 292

ماجرا چه بود؟

اخیراً شعبه رو به روی دانشگاه تهران بانک ملی مورد سرقت قرار گرفت و محتویات ۱۶۲ صندوق امانات به سرقت رفت.

بنابر اعلام بانک ملی، رئیس و معاون ریالی شعبه دانشگاه این بانک «به دلیل خسارت وارده» از سمت خود برکنار شد‌ه‌اند. در اطلاعیه‌ای که این بانک دو روز پیش منتشر کرد، آمده است: «مراتب برخورد قانونی لازم با آنها (مدیران) و سایر مقصران در حال انجام است.»

همزمان جمعی از مال‌باختگان بعد از این سرقت با تجمع در این بانک خواستار پرداخت غرامت شده‌اند.

بانک ملی نیز وعده جبران خسارت را به مال‌باختگان داد. این بانک اعلام کرد: ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته است.

همچنین گفته شده «پرداخت ۵۰ درصد باقی‌مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می‌گیرد.».

اموال مسروقه بانک ملی بازگردانده می‌شود؟

گفتنی است که‌ صندوق امانی بانک‌ها عمدتا به نگهداری اموال با ارزشی مانند طلا، سکه یا اسناد با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا امنیت بالایی دارند که مجهز به سیستم‌های مدرن ایمنی و حفاظتی هم هستند.

در این بین، فقط شخص مالک از محتوای این صندوق اجاره‌ای مطلع است و این کار اثبات محتویات آن را برای دریافت خسارت مال‌باختگان سخت می‌کند. حال باید دید با دستگیری سارقان، کل صندوق امانات به بانک بازگردانده می‌شوند یا خیر؟

برای مطالعه بیشتر خبر بانک ملی شرایط پرداخت خسارت مالباختگان را اعلام کرد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اقامحمدی

    چرا بانکهابااین همه درآمد نگهبان حفاظت فیزیکی نمیزارن؟بجای این همه سیستم که راحت قطع وکسی هم مطلع نمیشه بهتر نیست درشعبات حساس نگهبان بزارند حداقل هم اشتغالزایی میشه هم اینکه دزد هیچوقت به خودش جرات نمیده وارد شعب نگهبان دار بشه،بخاطر یک مبلغ اکثر بانکها دیگه نگهبان نمیگیرن وهمین امر به سارقین جرات بیشتر جهت جولان میده

  • ناشناس

    گرحکم شودکه مست گیرند درشهرهرآنکه هست گیرند
    پلیس فقط سرقت های بزرگ راپیگیرمیشه
    خونه مارودزد زد ۶ تاعکس ازچاره سارق به آگاهی دادم که آیفون گرفته بود، اثرانگشت سارق واثرکفش او گرفته شد، اماه گزخبری نشد چون پلیس وقتشونداره، فقط سرقتهای خیلی درشت کشف میشن.

  • فتحی

    سلام بزرگواران این چه جمله ای هست میگوید از فقر و نداری هست که بانک میزنن یا اموال مردم رو اینها میدزدن همه از کمبود ایمان هست که توجه ندارن روزی از خداست راه درست براشون سخته این اختلاسها رو فقرا انجام میدن یا پولدارها چند دفعه همین فقیرها طلا یا پول پیدا کردن و ب صاحبانشون پرداخت کردن اگه حضرت علی میفرماید اگه فقر بیاید ایمان میرد اون فقر معنوی هست و ما باید ایمانمونو تقویت کنیم که فقر باعث نشه ب دزدی رو بیارویم در ضمن اکثر این دزد هارو میگیرین انسانهای راحت طلب و مفت خور که از تنبلی رو ب دزدی میارن و میخوان ره صدساله رو یه شب برن این همه زن و مرد و کودک در متروها دارن کار میکنند و پول شرافتمندانه در میارن و خدارو هم شکر میکنند دم نیروهای انقلابی هم گرم که بازم شکر تونستن دزد های بانک رو بگیرن که نگن ب راحتی بانک زدن و فرار کردن

  • Eh

    خیلی چرند و ساختگی. تنها نظرم همینه

  • ناشناس

    سلام اگر نگهبان بخواهد داشته باشد باید شبانه روزی باشد بانک ما نگهبان دارد فقط روز با پرسنل میاد و ساعات اداری هست بعدا نصف شب که نگهبان نیست که اگر خطری متوجه بانک شود چه کسی پاسخگو است همه بانک‌ها سیستم اعلام سرقت دارند به محض ورود شخص سارق سیستم به ۱۲۵ و ۱۱۰ اعلام سرقت می‌کندو محال است سارق بانک ورود کند و سیستم اعلام خطر نکند و حتما به چهار رکن اساسی رئیس بانک پلیس ۱۱۰ و سامانه ۱۲۵ اعلام می‌کند البته نگهبان شیفتی شبانه روزی برای چنین بانک‌های پر ریسک واجب است که ادارات امور شعب کادر نگهبان شیفتگی دارند خوب بود برای این شعبه به این بزرگی و اموال امانت و طلا و جواهر و دلار و مسکوک طلا داشتن نگهبان واجب است

  • ناشناس

    سند محرمانه جهت آبروریزی ولو رفتن بزرگان را به نمایشی
    خفت بار بدل کردند .

  • ناشناس

    بدبخت مال باختگان،اموالشان رفت…

  • ناشناس

    باسلام
    چرا سرقت دانشگاه در عرض ۴۸ پیدا میشود ولی متاسفانه سرقت از منازل ما بدبخت وبیچارها که فیلم سرقت میدهیم هیچ خبری نمی شود آیا اینقدر سارقان دانشگاه بی تجربه بودن که به این زودی پیدا شدن ولی سارقان منازل ما که تمام هستی وپسنداز ۸سال از زندگی مشترک هست به سرقت بردن خبری نیست آیا این مسئله بی اعتنائی به اموال بدبخت بیچاره هست و پلیس مثل مترسک عمل میکند لطف کن به پلیس پایتخت اعلام کنید

  • ناشناس

    آقا گفن 3 نفر را اینترپل گرفته دران میارن به کشور،10 نفر هم اینجا گرفتن،تو عکس 9 نفره پس اون یک نفر کو!من با بغصی نظزات دوستان موافقم این خبر باورش کمی سخته،من خودم هنوزبرای سرقت باور نمی کردم که فرد عادی بتونه بره داخل بانک و 13 ساعت داخل بانک دزدی کنن،اون وقت هیچکس هم خبری نداشته باشه،و این که بانک چرا مقدار امانت مردم را درسیستم ثبت نمیکنه،کمی شک بر انگیز،یاد بورس افتادم کل پول مردم از دست رفت!

  • saeed

    من زمانی باور می کنم که تمام اموال مردم به دستشون برسه