کد مطلب: ۴۳۱۰۳۵

ماجرای دستگیری‌های اخیر در سازمان ثبت اسناد چیست؟

ماجرای دستگیری‌های اخیر در سازمان ثبت اسناد چیست؟

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره دستگیری و بازداشت اخیر کارکنان متخلف و کارچاق‌کن در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این دستگیری‌ها فقط مختص به یک واحد ثبتی نیستند و واحدهای ثبتی متعددی را در برمی‌گیرد که در آنها جرایمی از جمله اخذ رشوه انجام گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این طور نیست که دستگیرشدگان فقط به دلیل همدستی با زمین‌خواران یا مباحث مربوط به صدور سند مالکیت مورد برخورد قرار گیرند؛ بلکه در حوزه‌های مختلف با متخلفان برخورد شده است. این برخوردها در جهت سیاست قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر مبارزه با هرگونه فساد در داخل دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته به آن، انجام شده است و مرتب دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: معمولاً افراد کارچاق‌کن و سوء‌استفاده‌گر در یک منطقه خاص ورود و کارکنان واحدهای ثبتی را برای رسیدن به اهدافشان، تطمیع می‌کنند که در همین باره، علاوه بر برخورد با کارکنان متخلف، شمار قابل توجهی کارچاق‌کن هم دستگیر و بازداشت شدند. برخی افراد هم ارتباطی با همکاران ثبتی نداشتند اما در خارج از سازمان خود را به عنوان افراد صاحب نفوذ معرفی و از مردم کلاهبرداری می‌کردند که با این افراد هم برخورد شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دستگیری‌ها و برخورد‌ها در روزهای آینده هم ادامه دارد و مقطعی و شعاری نیستند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چند روز قبل از دستگیری و بازداشت ۲۷ نفر از کارکنان متخلف این سازمان خبر داد و اعلام کرد: شمار دیگری از کارکنان ثبت تهران از جمله ۱۵ نفر از کارکنان واحد ثبتی قلهک، چهار نفر از کارکنان واحد ثبتی پیروزی و دو نفر از کارکنان واحد اجرای اسناد رسمی بازداشت شده‌اند. در واحدهای ستادی هم پنج نفر از کارکنان و نیروهای شرکتی اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسه‌های غیرتجاری و یک نفر از دفتر فنی سازمان ثبت بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.