کد مطلب: ۴۲۹۸۵۳

عملکرد دلار و طلا در معاملات روز چهارشنبه

ادامه پیشتازی دلار در بازارهای جهانی / طلا ثابت ماند

ادامه پیشتازی دلار در بازارهای جهانی / طلا ثابت ماند

با آهسته‌تر شدن شیوع ویروس کرونا، در معاملات امروز ارزهای آسیایی اندکی تقویت شدند. دلار اما به رشد خود ادامه داد و قیمت جهانی طلا ثابت ماند.

به‌دنبال آهسته‌تر شدن شیوع ویروس کرونا، ارزهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه اندکی تقویت شدند؛ با این حال دلارِ قوی از رشد بیشتر این ارزها جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هوبئی، استانی که شیوع ویروس از آن شروع شد، روز گذشته کمترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از ویروس را از 31 ژانویه تاکنون گزارش داد.

تاکنون هزار و 100 نفر قربانی کرونا بوده‌اند و 44 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان ماه آپریل گسترش ویروس کرونا متوقف شود.

تمدید تعطیلی کارخانه‌های زنجیره تامین از خودروسازان گرفته تا شرکت‌های فناوری، اقتصاد چین و دیگر کشورهای جهان را هدف قرار داده است.

شیوع ویروس کرونا از یک‌سو و انتشار داده‌های مثبت اقتصادی در آمریکا از سوی دیگر، از مهم‌ترین دلایل رشد دلار در هفته‌های گذشته بوده است.

هر دلار آمریکا امروز در بازار آف‌شور به‌ازای 6.9677 یوان چین مبادله‌ شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در سطح 98.75 واحد قرار گرفت.

یورو نیز که در برابر رکود اقتصادی چین آسیب‌پذیر است، با اندکی رشد، از پایین‌ترین نرخ چهار ماه گذشته صعود کرد و در بازارهای آسیایی به 1.0916 دلار رسید.

همچنین در معاملات روز چهارشنبه، هر دلار آمریکا به‌ازای 106.119 ین ژاپن معامله شد.

آهسته‌تر شدن شیوع ویروس همچنین موجب شد قیمت جهانی طلا در معاملات امروز بدون تغییر باقی بماند.

هر اونس طلا در بازارهای آسیایی روز چهارشنبه با قیمت هزار و 567 دلار و 62 سنت معامله شد.

روز سه‌شنبه جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو در کنگره اعلام کرد، علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد.

در عین حال رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفته است: تهدیدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین را تحت تاثیر قرار دهد.
به تاخیر افتادن خاتمه جنگ تجاری بر قیمت جهانی طلا تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه با 0.67 درصد رشد به 922.23 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.